فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل سازمان راهداری:

مرز خسروی به درخواست کشور عراق فعلا بسته است

کاپوتاژ خودروی ایرانی به عراق تا سی‌ام مهر ممنوع شد

عصر خودرو- معاون حمل و نقل سازمان راهداری با بیان اینکه با توجه به درخواست کشور عراق و شرایط این کشور مرز خسروی فعلا بسته است، گفت:‌ قرار بر این بود که کاپوتاژ خودروهای شخصی سواری و ورود خودروهای شخصی ایراین به عراق میسر باشد اما در ۲۴ ساعت گذشته این تصمیم لغو شد.

مرز خسروی به درخواست کشور عراق فعلا بسته است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، مهران قربانی درباره آخرین وضعیت مرز خسروی برای تردد زائران اظهار داشت: با توجه به درخواست کشور عراق و شرایط این کشور مرز خسروی فعلا بسته است اما سه مرز دیگر مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران فعال هستند.

    وی تاکید کرد: به دلیل شرایط مرز خسروی زوار زیادی عازم مرز خسروی نشده بودند به همین دلیل با انباشت زائر در مرز خسروی مواجه نیستیم و از لحاط انباشت مسافر مشکلی نداریم. با توجه به اطلاع‌رسانی که درباره انسداد مرز صورت گرفت مشکلی در این زمینه نداریم. 

    وی ادامه داد: روز گذشته تا ساعت 18 میزان ورود و خروج زائر از مرز مهران حدود 45 هزار نفر بود. این عدد در مرز شلمچه و مرز چذابه به ترتیب به 15  و 6 هزار نفر رسید.

    معاون حمل و نقل سازمان راهداری با بیان اینکه مدیریت در این مرزها به صورت استاتیکی نیست، اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور عراق و شبکه راهی این کشور تصمیماتی گرفته می‌شود که ممکن است تغییراتی داشته باشند و مردم باید قبل از سفر آخرین وضعیت را بررسی کنند.

    قربانی از لغو کاپوتاژ خودروهای شخصی به عراق خبر داد و گفت:‌ قرار بر این بود که کاپوتاژ خودروهای شخصی سواری و ورود خودروهای شخصی ایرانی به عراق میسر باشد اما در 24 ساعت گذشته این تصمیم لغو شد. با توجه به اینکه شبکه راه‌های عراق پذیرای این تعداد خودرو نیست قرار بر این است که از 15 مهر ماه تا انتهای دوره طرح اربعین یعنی سی ام مهرماه ورود خودروهای شخصی ایران به عراق ممنوع شود.

    وی ادامه داد: زائرانی که با خودروی خود به سه مرز فعال رسیده‌اند باید خودروی خود را به پارکینگ‌های مناطق مرزی منتقل و از وسایط نقلیه کشور عراق استفاده کنند. 

    معاون حمل و نقل سازمان راهداری، گفت:‌ ظرف چند روز آینده هزار و 250 خودرو و اتوبوس شهرداری از چند استان مانند تهران،‌ البرز، مشهد و.. به صورت کمکی وارد طرح حمل و نقل زائران ایرانی می‌شوند. البته تعداد این خودروها محدود است و خودروهای شهرداری سه مرز را پوشش می‌دهند و تا کوت تردد خواهند داشت که پس از آن هم وسایط نقلیه عراق و هم وسایط نقلیه سپاه آماده خدمات رسانی به زائران هستند. البته مسیر شلمچه مسیر طولانی و حدود 500 کیلومتر است و خودروهای شهرداری هر 150 کیلومتر نیاز به سوخت رسانی دارند بنابراین باید ایستگاه‌هایی باید مسیر نصب شود یا تدابیری خاص برای تردد این اتوبوس‌ها اندیشیده شود.

    وی ادامه داد: اتوبوس‌های شهرداری رایگان نیستند اما هزینه آنها نسبت به حمل و نقل کشور عراق بسیار نازل است و هزینه تردد این اتوبوس‌ها برای زائران از مرز مهران تا کوت که چیزی حدود 150 کیلومتر است، 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است. 

    قربانی تاکید کرد: طرح اربعین از 17 مهرماه باید آغاز می‌شد اما از آنجایی که برخی از زائران سفر خود را زودتر اغاز کرده‌اند طرح هم زودتر از موعد زمان بندی شده آغاز خواهد شد.    

    معاون حمل و نقل سازمان راهداری درباره احتمال تغییر برنامه‌های حمل و نقلی با توجه به شرایط داخلی عراق گفت:‌ باز شدن مرز خسروی بستگی به تصمیم عراق با توجه به شرایط داخلی این کشور دارد اما ما به لحاظ امکانات زیرساختی هیچ مشکلی برای فعال‌سازی مرز خسروی نداریم. کمیته حمل و نقل وظیفه ساماندهی حمل و نقل زائران در داخل کشور و رصد نحوه حمل و نقل زائران در کشور عراق را بر عهده دارد و تا کنون هیچ تغییری در برنامه‌های حمل و نقل و تردد زائران مطرح نشده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو