فونیکسریمکسبهتام

۴ خودرو انرژی نو نیسان در راه است

عصر خودرو- نیسان موتور اعلام کرد انتظار دارد امسال سود بیشتری نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی داشته باشد که نشانه‌ای از این است که خودروسازان ژاپنی از ضعف ین و بهبود فروش سود می‌برند.

۴ خودرو انرژی نو نیسان در راه است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، نیسان موتور ژاپن گزارش داد که با افزایش فروش ثابت در آمریکای شمالی و ژاپن و کاهش ین، سود عملیاتی خود را برای سه ماهه جولای تا سپتامبر بیش از دو برابر کرده است.

    این شرکت افزایش 127 درصدی سود عملیاتی جولای تا سپتامبر را به 208.1 میلیارد ین (1.38 میلیارد دلار) در مقایسه با میانگین تخمین 155.9 میلیارد ین در نظرسنجی از 10 تحلیلگر و 91.7 میلیارد ین سود عملیاتی در سال گزارش داد.

    این خودروساز به دلیل تاثیر مطلوب ین ضعیف و بهبود در فروش خرده فروشی جهانی، به استثنای چین، پیش‌بینی کل سال خود را نزدیک به 13 درصد افزایش داد و به 620 میلیارد ین رساند.

    ماکوتو اوچیدا، مدیرعامل نیسان گفت که این شرکت تا سال 2026 چهار خودروی انرژی نو با نام تجاری نیسان را در چین عرضه خواهد کرد که اولین آنها با باتری کار می‌کند و در نیمه دوم سال آینده عرضه خواهد شد.

    طبق گزارش رویترز، نیسان تا سال  2026 قصد دارد شش مدل با نام تجاری محلی را عرضه کند که منحصراً برای بازار چین تولید شده‌اند. همچنین از سال 2025 صادرات خودرو از چین به سایر بازارهای خارج از کشور را آغاز خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم