فونیکسریمکسبهتام

پیش بینی رشد ۳ درصدی بازار جهانی خودرو در سال ۲۰۲۴

عصر خودرو- پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد میزان فروش خودرو در بازار جهانی سال ۲۰۲۴ با افزایش رشد ۳ درصدی به بیش از ۹۲ میلیون دستگاه برسد.

پیش بینی رشد ۳ درصدی بازار جهانی خودرو در سال ۲۰۲۴
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، انتظار می‌رود فروش خودرو‌های جدید در ایالات متحده در این ماه میلادی افزایش یابد، زیرا تقاضا برای مدل‌های جدید خودرو‌ها همچنان پایدار است.

    بر اساس گزارش‌های پیش‌بینی، فروش خودرو‌های جدید ایالات متحده، شامل معاملات خرده‌فروشی و غیر خرده‌فروشی، در ماه نوامبر به 1 میلیون 236 هزار دستگاه می‌رسد که 10.2 درصد رشد نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. انتظار می‌رود با افزایش سطح موجودی خودرو در ماه نوامبر، فروش خودرو نسبت به ماه گذشته 7.5 درصد و نسبت به سال گذشته 43.7 درصد افزایش داشته باشد.

    این انباشت موجودی به کاهش 1.9 درصدی قیمت معاملات در مقایسه با سال گذشته شده است. به طور میانگین قیمت خودرو‌های خرده فروشی جدید در معاملات بیش از 46 هزار دلار ثبت شد.

    افزایش عرضه خودرو‌های جدید و نرخ‌های بهره بالاتر منجر به کاهش سود در فروش هر دستگاه خودرو می‌شود، اما این سود همچنان از سطح قبل از همه گیری کرونا بالاتر است.

    همچنین پیش‌بینی سالانه فروش جهانی خودرو‌های سبک افزایش پیدا کرده و به 89.3 میلیون دستگاه افزایش یافته که 10 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

    پیش‌بینی‌های بازار جهانی خودرو برای سال 2024 بدون تغییر و در سطح 92.3 میلیون خودرو باقی مانده که نسبت به سال 2023 رشد 3 درصدی را نشان می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط