فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ایران خودرو دیزل خبر داد:

کامیون باری و ون مسافری برقی در راهند

عصر خودرو- مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: برای تولید اتوبوس برقی از تجهیزات خط تولید مدل دیزلی آتروس با نصب برخی قطعات الکتریکی مانند باتری و موتور بهره گرفته شده و تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه از این محصول عرضه خواهد شد.

کامیون باری و ون مسافری برقی در راهند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، جواد توسلی مهر مدیرعامل ایران خودرو دیزل در مراسم افتتاح خط تولید انبوه اتوبوس برقی گفت: این محصول از طریق ارتباط بی‌سیم به مرکز کنترل از راه دور متصل می‌شود تا قابلیت‌هایی همچون نظارت بر عملکرد و اطلاع‌رسانی به راننده را داشته باشد. تولید شارژر و ایستگاه‌های شارژ به شرکت مبنا واگذار شده است.

    وی افزود: جایگزینی اتوبوس‌های برقی به جای دیزلی، منجر به کاهش شدید آلایندگی هوا و استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر می‌شود. تولید اتوبوس برقی می‌تواند فرصت مناسبی برای صادرات به کشورهای همسایه نیز باشد، زیرا امروزه بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا در حال انتقال از خودروهای دیزلی و بنزینی به برقی هستند.

    توسلی مهر ادامه داد: ایران خودرو دیزل قصد دارد، در آینده‌ نزدیک محصولات برقی دیگری نظیر کامیون باری و ون مسافری را نیز تولید کند، بنابراین این پروژه اولین قدم برای توسعه صنعت خودروسازی برقی در ایران به شمار می‌رود.

    توسلی مهر خاطرنشان کرد: تولید اتوبوس برقی علاوه بر کاهش آلایندگی، می‌تواند اشتغال زایی به همراه داشته باشد و صادرات آن باعث کسب درآمد ارزی می‌شود، بنابراین پشتیبانی دولت از چنین پروژه‌ها می‌تواند منافع اقتصادی، بهداشت محیط زیست و اجتماعی زیادی را به همراه داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط