فونیکسریمکسبهتام

تولید جهانی تویوتا رکورد زد

عصر خودرو- بزرگترین خودروساز جهان از نظر فروش اعلام کرد که ۹۰۰ هزار و ۲۸۵ دستگاه خودرو در سراسر جهان تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶.۷ درصد افزایش داشته است.

تولید جهانی تویوتا رکورد زد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، تویوتا موتور امروز، چهارشنبه اعلام کرد که تولید جهانی خودرو در ماه اکتبر با کاهش کمبود نیمه هادی‌ها به رکورد رسید.

    تولیدات خارج از کشور در یک ماه اخیر 8.7 درصد افزایش یافت و به 617 هزار و 590 دستگاه یعنی بالاترین حد خود رسید. فروش جهانی و خارج از کشور نیز بالاترین حد در ماه اکتبر را تجربه کرده و به ترتیب با 7 درصد افزایش به 890 هزار و241 دستگاه و 5.2 درصد به 756 هزارو 245 دستگاه رسید.

    تویوتا در 10 ماه اول سال بیش از 8.46 میلیون دستگاه خودرو فروخت که شامل برند لوکس لکسوس نیز می‌شود.

    تویوتا ماه گذشته کار در چندین کارخانه ژاپن را به مدت بیش از یک هفته متوقف کرد. با این وجود، تولید داخلی که کمی بیش از یک سوم خودروهای تولید شده در آن ماه را تشکیل می‌داد، نسبت به مدت مشابه سال قبل 39.2 درصد افزایش یافت و به 282 هزار و 695 دستگاه رسید. این خودروساز دلیل این افزایش را کاهش کمبود تراشه دانست.

    نظرسنجی رویترز نشان داد که انتظار می‌رود اختلال در تولید به شدت بر داده‌های تولید صنعتی اکتبر ژاپن که قرار است روز پنجشنبه اعلام شود، تاثیر بگذارد. فروش تویوتا در ژاپن 17.8 درصد رشد کرد، در حالی که در آمریکای شمالی 7.4 درصد و اروپا 15.2 درصد افزایش یافت.

    تویوتا در چین (بزرگترین بازار خودروی جهان) با اشاره به تشدید رقابت، کاهش 2.6 درصدی تولید را گزارش کرد؛ اما فروش سالانه 1.5 درصد رشد کرد. در همین حال، تولید و فروش در تایلند و ویتنام در ماه اکتبر به دلیل شرایط سخت اقتصادی کاهش یافت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط