فونیکسریمکسبهتام

رانندگی با گواهینامه ایرانی در ۷۲ کشور

عصر خودرو- جانشین رییس پلیس راهور فراجا گفت: هر ایرانی مقیم خارج می‌تواند تا ۶ ماه با گواهینامه ایرانی در آن کشور تردد کنند.

رانندگی با گواهینامه ایرانی در ۷۲ کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، سردار سید تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص گواهینامه بین‌المللی گفت: برای اتباع خارجی که وارد کشور می‌شوند آئین نامه پیش بینی کرده است که هر تبعه خارجی و حتی ایرانی مقیم خارج از کشور تا 6 ماه می‌تواند با همان گواهینامه خودشان رانندگی کند و بیش از 6 ماه باید گواهینامه آن کشور را بگیرد.

    وی افزود: با 72 کشور دنیا نوعی همکاری داریم که ما گواهینامه آنها را می‌پذیریم و متقابلاً آنها هم گواهینامه ما را می‌پذیرند.

    سردار حسینی گفت: از این 72 کشور اگر کسی به ما مراجعه کند گواهینامه آن را تبدیل به بین‌المللی می‌کنیم بدون اینکه آزمون از آنها گرفته شود.

    وی افزود: این افراد در سطح کشور با مراجعه به واحدهای راهنمایی رانندگی شهرک آزمایش و مرکز صدور گواهینامه می‌توانند گواهینامه را بین‌المللی کنند.

    جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت: گواهینامه بین‌المللی اقدامی است که از طرف کانون جهانگردی و اتومبیل رانی انجام می‌شود و فقط گواهینامه ترجمه می‌شود به صورتی که یک طرف آن فارسی و طرف دیگر لاتین است.

    سردار حسینی گفت: به زودی و در آینده‌ای نزدیک گواهینامه‌ها به طور کلی برای عموم افراد 2 زبانه چاپ می‌شود

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط