فونیکسریمکسبهتام

پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای با امکانات و ایمنی ارتقا یافته عرضه می شود

عصر خودرو- گروه صنعتی ایران خودرو در راستای اجرای استانداردهای ۸۵ گانه بر روی محصولات خود، ۲۰۷ اتوماتیک با سقف شیشه ای را مطابق با استانداردها و امکانات جدید تولید و عرضه می کند.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای با امکانات و ایمنی ارتقا یافته عرضه می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس،  پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای به منظور پاس کردن استانداردهای 85گانه به سامانه پایش فشار باد تایرها موسوم به TPMS مجهز شده که به صورت لحظه ای میزان فشار باد تایرها را سنجیده و در صورت کاهش باد هر تایر به راننده هشدار می دهد تا نسبت به تنظیم باد اقدام کند. اضافه شدن این آپشن ضمن افزایش ایمنی، سبب کاهش مصرف سوخت و بهبود کیفیت سواری و همچنین افزایش عمر تایرها می شود.

    یکی از امکانات مهم اضافه شده به پژو 207 اتوماتیک ارتقا یافته، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی موسوم به ESC بوده که به ارتقای سطح ایمنی آن نیز کمک می کند. این سیستم نقش بسیار مهمی در کنترل خودرو در پیچ ها و مسیرهای لغزنده ایفا می کند و در صورت ورود به پیچ با سرعت بالا، سیستم کنترل پایداری به حفظ خودرو در مسیر و جلوگیری از انحراف و واژگونی خودرو کمک بسیار زیادی می کند. این سیستم با ترمزگیری فعال در چرخ ها و همچنین قطع کردن دریچه گاز، سعی می کند تا خودرو را از شرایط بحرانی خارج کند. همچنین این سیستم بر اساس زاویه فرمان و سرعت خودرو عمل کرده و در صورتی که شرایط را بحرانی تشخیص دهد، وارد عمل می شود. سیستم ESC به صورت پیش فرض در پژو 207 روشن و فعال است، اما برای خاموش کردن موقت آن یک کلید روی داشبورد تعبیه شده است. حالت Esc off  تا سرعت 50  کیلومتر  برای راننده مهیاست و در سرعت های  بالاتر از این مقدار، ESC به دلایل  ایمنی مجدد وارد مدار می شود.

    به موجب ESC، سامانه دیگری موسوم به کنترل کشش TCS نیز به پژو 207 ارتقا یافته اضافه شده است. این سیستم با جلوگیری از هرزگردی چرخ ها در هنگام شروع حرکت در مسیرهای لغزنده، از سر خوردن جلوگیری می کند. سیستم HSA یا کمکی شروع حرکت در سربالایی هم یکی از کاربردی ترین امکانات اضافه شده به پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای ارتقا یافته است. عملکرد آن بدین صورت است که هنگام شروع حرکت در سربالایی، برای حدود سه ثانیه ترمز خودرو را نگه داشته تا مانع از حرکت به سمت عقب شود. در این چند ثانیه راننده فرصت دارد، ترمز را رها کند و پدال گاز را بفشارد تا خودرو به جلو حرکت کند. لازم به ذکر است، این سیستم در سرازیری و در صورتی که راننده قصد حرکت به سمت عقب هم داشته باشد، مانع از حرکت رو به جلو می شود.

    پژو 207 ارتقا یافته به سیستم ترمز کمکی (ترمز هوشمند) HBA هم مجهز شده است. عملکرد این سیستم به این صورت است که در صورت ترمزگیری های شدید و ناگهانی که معمولا در شرایط بحرانی رخ می دهد، فشار هیدرولیکی نیروی ترمز را در کسری از ثانیه به بیش ترین حالت ممکن رسانده تا خودرو در فاصله کم تری متوقف شود.

    با به کار گیری این سیستم در تمام کشورها مزایای بسیار خوبی حاصل شده است اما باید در نظر داشت، رعایت  قوانین ایمنی در رانندگی همواره در اولویت است.

    جدا از این موارد، پژو 207 پیش تر به دی لایت یا همان چراغ روشنایی در روز مجهز بوده، اما با هدف پاس کردن استانداردهای 85گانه چراغ پوزیشن عقب نیز به صورت هم زمان با چراغ روز روشن می شود.

    همچنین ایران خودرو پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای ارتقا یافته را با آیینه الکتروکرومیک و حساس به نور عرضه می کند و این در حالی است که این آپشن روی نسخه های قدیمی تر وجود نداشت. این خودرو از این پس با روکش صندلی جدیدی راهی بازار می شود که ترکیبی از چرم و پارچه بوده که فضای کابین را زیباتر جلوه می دهد.

    یکی از الزامات استانداردهای 85گانه، نشانگر تعویض دنده بهینه یا همان سیستم GSI بوده که از این پس روی پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای ارتقا یافته نیز تعبیه می شود. زمانی که خودرو در حالت تعویض دنده به صورت دستی یا تیپ ترونیک قرار داشته باشد، در جلوآمپر افزایش دنده را به راننده پیشنهاد می دهد.

    همچنین به منظور امکان پاس کردن استاندارد محافظت از عابر پیاده در پژو 207 اتوماتیک ارتقا یافته سقف شیشه ای، تغییراتی در بدنه این خودرو و به خصوص درِ موتور اعمال شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط