فونیکسریمکسبهتام

جییو ۰۲ ؛ سدان جدید جیلی رونمایی شد +تصاویر

عصر خودرو-جییو برند خودرویی فعال در کشور چین است که از سدان جدید با نام ۰۲ کوپه-سدان خبر داده است. البته نامگذاری این محصول فعلا در مرحله مقدماتی است و تا زمان ورود به بازار که سال ۲۰۲۴ اعلام شده، احتمالا تغییراتی خواهد داشت. جالب آنکه سدان جییو در خط تولید با کد ونوس شناسایی می شود و شاهد همین نام نیز روی بدنه خودرو حک شود.

جییو ۰۲ ؛ سدان جدید جیلی رونمایی شد +تصاویر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، جییو اوتو به عنوان یک خودروساز جدید در کشور چین، فعالیت خود را از مارس 2021 آغاز کرد و ابتدا با نام جیدو معرفی شد. این کسب و کار حاصل ائتلاف میان جیلی و بایدو است. در ابتدای کار سهم موتور جستجوی بایدو 55 درصد بود اما پس از تغییر نام به جییو ، جیلی 65 درصد سهام را به دست آورد و تبدیل به سهام دار اصلی شد.

بایدو مسئولیت بخش های فناورانه کار مانند نرم افزار، سنسورهای هوشمند، ارتباطات و فناوری خودران را برعهده دارد.

جییو 01

اولین خودرو این برند با نام جییو 01 در ماه اکتبر به نمایش گذاشته شد و از آن به عنوان رقیب تسلا مدل وای نام برده شد. قیمت پایه جییو 01 حدود 34 هزار دلار اعلام شده است.جییو 01 مجهز به مجموعه ای از سنسورها و فناوری هوش مصنوعی جهت بهره برداری بهتر از فناوری خودران است. یکی از امکانات جالب این کراس اوور پارک با هدایت صوتی است.

 

جییو 01 مجهز به 35.6 اینچ نمایشگر داخل کابین است و هیچ دکمه تنظیمی فیزیکی داخل کابین مشاهده نمی شود. این محصول قرار است در تریم های تک موتور و دو موتور ارائه شود. طراحی ائروداینامیک موفقی دارد و شاخص ضریب درگ  0.249Cd را برای خود ثبت کرده است.

جییو 02

اکنون سدان خانواده با نام جییو 02 معرفی شده که برپایه پلتفرم الکتریکی SEA جیلی توسعه یافته است. همانطور که اشاره شد سدان جییو از امکانات رانندگی هوشمند توسعه یافته توسط بایدو استفاده می کند که برپایه دوربین های محیطی شکل گرفته و این خودرو فناوری لیدار ندارد. این محصول نیز به عنوان پاسخ و حریف تسلا مدل 3 عرضه می شود.

در تصاویر نیز می توان طراحی آینده نگر سدان را مشاهده کرد. دستگیره ها مخفی هستند و از آینه های بدون فریم نیز استفاده شده است. داخل خودرو نیز مشابه کراس اوور جییو کاملا مینیمال بوده و هیچ دکمه فیزیکی روی کنسول مشاهده نمی شود.
در بخش پیشرانه این خودرو نیز مجهز به تریم تک و دو موتوره خواهد بود. نسخه ارزان تر از بسته باتری 71.4 کیلووات ساعت ال اف پی با تک موتور الکتریکی 268 اسب بخاری استفاده می کند. نسخه دو موتور نیز از بسته باتری 100 کیلووات ساعت نیکل منگنز کبالت با 536 اسب بخار خروجی استفاده می کند.

بایدو از 4 دوربین 3 مگاپیکسلی، 12 رادار اولتراسونیک و 5 رادار موج میلیمتری برای این خودرو استفاده کرده که توسط 2 چیپ اورین-اکس کمپانی انویدیا مدیریت می شوند.

جییو 02 در اواسط سال 2024 روانه بازار می شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم