فونیکسریمکسبهتام

رییس شورای شهر تهران:

خودروسازان نتوانستند اتوبوس‌ها را تحویل دهند

اتوبوس خریدیم تا مردم در باد و باران منتظر نمانند

عصر خودرو- رییس شورای شهر تهران گفت: تصمیم گرفتیم اتوبوس بخریم تا مردم در باد و باران و سرما و گرما منتظر نمانند.

خودروسازان نتوانستند اتوبوس‌ها را تحویل دهند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگا خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مهدی چمران در حاشیه یکصد و نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز گزارش عملکرد 6 ماهه در خصوص تبصره‌های بودجه بررسی خواهد شد. این گزارش یکی از اقدامات مثبتی است که در دوره‌های قبلی نیز به آن می‌پرداختیم و این روند همچنان ادامه دارد.

    وی افزود: قطعا معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت اثر دارد. عمر خودروهای ما گذشته و فرسوده شده اند، لذا مرتبا باید معاینه فنی انجام شود. معاینه‌ای که باطل می‌شود به دلیل دودزا بودن است و باید اصلاحات صورت بگیرد. پلیس این ابطال را انجام می‌دهد و صاحبان خودروهایی که حتی معاینه فنی دارند، باید نسبت به تعمیرات خودروی خود اقدام کنند.

    چمران با اشاره به جلسه خود با فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفت: شهردار، اعضای شورا و تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس نیز در این جلسه حضور داشتند و نامه‌ای نیز به رئیس مجلس ارسال و دغدغه‌های خود را مطرح کردیم.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اساسنامه سازمان شهرداری‌ها به مجلس ارائه شده است این اساسنامه رأی نیاورد و قرار شد تا اصلاح شود و دلیل آن این بود که نظارت و راهبری از شوراها گرفته شده بود و به سازمان شهرداری‌ها سپرده شده بود. تنها ابزاری که در دست ماست نظارت است و آن اختیار را نیز قرار بود از شورا بگیرند.

    چمران با بیان اینکه باید پایانه شرق در وعده مقرر تکمیل و بهره‌برداری شود، گفت: بنده از روند مثبت یا منفی کار اطلاعی ندارم اما در جریان هستیم که عملیات عمرانی در حال انجام است.

    چمران با اشاره به کاهش تعداد اتوبوس‌های تولید داخل در قرارداد منعقد شده با مدیریت شهری از سه هزار به دو هزار و 500 دستگاه گفت: فکر نمی‌کنیم حتی میزان تأمین به دو هزار اتوبوس نیز برسد. متاسفانه خودروسازان نتوانستند اتوبوس‌های مورد نیاز را تحویل دهند و بهترین کارخانه گفته که 50 اتوبوس تحویل می‌دهد و چون خوش قول است این تعداد را تحویل خواهد داد، اما دیگران به وعده خود عمل نکرده‌اند و فکر نمی‌کنیم تا پایان سال به یکهزار دستگاه نیز برسد.

    وی با بیان اینکه قیمت‌های اعلامی از سوی تولیدکنندگان داخلی برای قرارداد با چینی‌ها جهت واردات اتوبوس با قیمتی که در سفر به چین مطرح شد بسیار متفاوت است، گفت: البته مقداری باید به تولیدکنندگان حق داد چون 10 تا 12 سال خط تولید آنها تعطیل بوده و تا این خط راه‌اندازی شود زمان‌بر خواهد بود. هرچند معتقدم اگر می‌خواستند می‌توانستند تولید کنند.

    وی تاکید کرد: با چینی‌ها قرارداد بسته و تاکید شد که اتوبوس‌ها در همکاری با تولیدکنندگان داخلی تولید شود اما چون ما عجله داریم و کارخانجات چینی در یک شیفت 450 اتوبوس می‌سازند تصمیم گرفتیم اتوبوس بخریم تا مردم در باد و باران و سرما و گرما منتظر نمانند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط