فونیکسریمکسبهتام

برنامه تامین ۵۰۰۰ اتوبوس در سال ۱۴۰۳

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی از برنامه تامین ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس بین شهری از طریق واردات و تولید داخل خبر داد.

برنامه تامین ۵۰۰۰ اتوبوس در سال ۱۴۰۳
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، مهرداد بذرپاش در خصوص نشست شورای‌عالی حمل و نقل با اشاره به فعالیت 200 هزار نفر در شبکه حمل و نقل کشور، اظهار کرد: در طرح نوروزی به‌غیر از حوزه‌های حمل و نقلی وزارت راه و شهرسازی، اورژانس، هلال‌احمر و پلیس راهور نیز مشغول خدمت رسانی به مسافران ایام نوروز هستند.

    وی ادامه داد: سوانح جاده‌ای در سال 1402 نسبت به سال 1401، بررسی دیگر مولفه‌های حمل و نقلی، عملکرد استان‌ها در کاهش تلفات جاده‌ای و همچنین آماری از بیشترین تلفات در جاده‌های استان‌های سراسر کشور در نشست شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور بررسی شد.

    وی در خصوص تصمیمات گرفته شده در این جلسه گفت: دو راهبرد در دستور کار شورای عالی حمل و نقل ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای است که شامل راهبرد ایمنی و راهبرد آسایش و آرامش مسافران است. در بخش ایمنی رفع نقاط پر حادثه در دستور کار بود. در ابتدای سال جاری که جلسه شورای عالی برگزار شد مقرر شد تا 878 نقطه در توافق بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با پلیس راهور فراجا رفع خطر شود که تعداد قابل توجهی از آن‌ها برطرف شده و باقی نقاط نیز سال آینده برطرف می‌شود.

    وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که در بخش اتوبوس کمبودهایی وجود دارد، گفت: کارگروهی به دستور معاون اول رئیس جمهور تشکیل و توافق شد تا سال آینده هر آنچه که در توان داریم از ظرفیت داخل و همچنین از طریق واردات برای تأمین اتوبوس بین شهری استفاده شود.

    بذرپاش بیان کرد:‌در این جلسه تأکید شد تا ارز واردات اتوبوس را بانک مرکزی تخصیص دهد و مقرر شد تا با مساعدت بانک مرکزی این کار انجام شود و شبکه بانکی برای تسهیل در این بخش به‌کمک بیاید. هدف گذاری برای تأمین اتوبوس بین شهری برای سال آینده معادل 5 هزار دستگاه است.

    وی با یادآوری اینکه امسال و سال گذشته تامین کشنده‌ها رشد خوبی داشت، گفت: طی دو سال اخیر رقم کشنده‌ها در حوزه ناوگان تجاری به رقم مناسبی رسید و در برنامه است تا تامین اتوبوس‌ها نیز سال آینده انجام شود.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: با موافقت معاون اول رئیس جمهور مقرر شد تا برای تأمین اتوبوس در سال آینده بیمه‌ها سرمایه‌گذاری کنند و بیمه خسارت بدنه برای تأمین مالی در سایر بخش‌ها فعالیت داشته‌باشد تا سال آینده سفرهای ایمن‌تر و با سوانح کمتر داشته‌باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط