فونیکسریمکسبهتام

وزیر صمت در مراسم رونمایی از اولین خودروی تمام برقی تولید داخل

۸۸ خودروی تمام برقی به تاکسیرانی تحویل داده شد

عصر خودرو- وزیر صمت در مراسم رونمایی از نخستین خودروی تمام برقی تولید داخل با پلاک ملی و تحویل تاکسِی‌های برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور، ضمن تاکید بر اینکه در ابتدای مسیر برقی‌سازی صنعت خودروی کشور هستیم، گفت: یکی از مهمترین مزیت‌های خودروهای برقی را تنوع استفاده از سوخت و همچنین استفاده از انرژی‌های سبز در کنار مزیت کاهش مصرف سوخت و انرژی است.

۸۸ خودروی تمام برقی به تاکسیرانی تحویل داده شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، ظهر امروز یکی از شرکت‌های خودروساز در مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون صنایع حمل‌ونقل این وزارتخانه، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، شهردار تهران و سایر مسئولان مراسم رونمایی از نخستین خودروی تمام برقی تولید داخل با پلاک ملی را برگزار کرد.

    در این مراسم، 88 دستگاه آریزو 5 ev که اولین سری تحویل این خودروهاست، به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور و حوزه تاکسیران کشور تزریق شد.

    همچنین در این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری میان این شرکت خودروساز، سازمان تاکسیرانی، وزارت صنعت، معدن و تجارات و شهرداری تهران امضا شد.

    عباس علی‌آبادی در مراسم رونمایی از اولین خودروی تمام برقی با پلاک ملی و تحویل 88 دستگاه از آن به تاکسیرانی کشور، ضمن ابراز خرسندی از تزریق اولین خودروهای تمام برقی به ناوگان تاکسیرانی کشور، این روز را روز مبارکی خوانده و گفت: مراسم امروز و اینکه اولین خودروهای برقی به تاکسیرانی کشور منتقل شده، بسیار اقدام خوبی است؛ ضمن اینکه اطلاع داریم سایر خودروسازان کشور نیز در این زمینه در تلاش هستند و به‌زودی تعداد خودروهای برقی بیشتری را در سبد محصولات خودروسازان خواهیم داشت. خودروسازان در تلاش اند که هر هفته، روند تزریق خودروهای برقی با ناوگان تاکسیرانی را شاهد باشیم.

    وی تصریح کرد: اما در حقیقت در مرحله‌ای هستیم که بایستی با فرهنگ‌ استفاده از خودروهای برقی آشنا شویم و نیاز به آموزش در این حوزه از طریق مدارس، دانشگاه‌ها و همکاری تمام نهادهای کشور ضروروی است. باید تناسب با اقلیم‌ها و در کل آموزش رفتار خودروی برقی در نقاط مختلف کشور و اقلیم‌های آب وهوایی آموزش داده شود. این بررسی رفتار یک ضرروت ملی به لحاظ زیست محیطی و البته اقتصادی است که باید اقدام اساسی برای آن صورت گیرد.

    وزیر صمت تاکید کرد: مزیت خودروهای برقی تنها در کاهش مصرف سوخت و انرژی نیست؛ اینکه خودروهای برقی امکان تنوع سوختی را فراهم می‌کند و همچنین تبدیل خودروها به خودروهای برقی استفاده از انرژی‌های خوب همچون خورشیدی، باد؛ آب و... برای تولید برقی را فراهم می‌کنیم و به‌مرور به سمت استفاده از انرژی‌های سبز به‌جای سوخت‌های فسیلی خواهیم رفت.

    88 خودروی تمام برقی به تاکسیرانی تحویل داده شد

      علی‌آبادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرحله آزمایش هستیم و همه این خودروها به صورت آزمایشی تولید و وارد چرخه حمل‌ونقل می‌شوند  و با استان تهران آغاز شده تا اطلاعات مورد نیاز در این حوزه به تکامل برسد و بدانیم متناسب با کدام اقلیم و شرایط کشور، چه خودروهای برقی متناسب هستند؛ بنابراین با صبوری بایستی رفتار متفاوت خودروهای برقی را مورد بررسی قرار دهیم تا به اطلاعات دقیق و جامع در این حوزه دسترسی پیدا کنیم و بتوانیم خودروی برقی متناسب با فضا، شرایط، امکانات و... را تولید کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط