فونیکسریمکسبهتام

مزیت های کاربری آتش‌نشانی جدید بازار را بشناسید

آتش‌نشان قدرتمند و مجهز آمیکو

عصر خودرو-فرسودگی ناوگان‌های حمل‌و‌نقل و کاربری های مختلف خدماتی در ارگان های مختلف مطمئنا در اولویت نوسازی قرار دارد و واحدهای امدادرسانی نظیر آتش نشانی و اورژانس بدون شک در این بین باید بیش از دیگر موارد مورد توجه قرار بگیرد.

آتش‌نشان قدرتمند و مجهز آمیکو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳:۰۰
  • آتش‌نشان قدرتمند و مجهز آمیکو
  • آتش‌نشان قدرتمند و مجهز آمیکو
  • آتش‌نشان قدرتمند و مجهز آمیکو
  • آتش‌نشان قدرتمند و مجهز آمیکو

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شرکت آمیکو به تازگی کاربری متمایز و تازه ای از آتش نشانی که توسط شرکت آذرموتور توسعه پیدا کرده را سوار بر شاسی باری آمیکو1929 آماده عرضه به بازار کرده که علاوه بر توانمندی بالای فنی و عملکردی در مقایسه با دیگر گزینه های موجود در بازار، انعطاف پذیری بالایی برای استفاده توسط سازمان های مختلف را ارائه می کند.

آمیکو 1929 کامیونی مجهز به پیشرانه 400 اسب بخاری با طول 9.1 متر و ظرفیت بار قابل توجه روی مجور عقب است که همین موضوع امکان بهره گیری از بالاترین سطح امکانات در کاربری های مختلف را برای آن فراهم می کند. قلب اتکای یک خودرو آتش نشانی، حجم مخزن آب است و این خودرو به دلیل ظرفیت 16 تنی اکسل عقب، امکان قرارگیری مخزن آب 8هزار لیتری را فراهم آورده که دقیقا روی نقطه ثقل این خودرو آتش نشانی قرار گرفته است. نسخه پایه این خودرو آتش نشانی متشکل از دو کابین یکی در جلو برای تجهیزات و دیگری در عقب برای پمپ و تجهیزات مربوط به پمپ آب است.

پیشرانه 400 اسب بخاری این خودرو که حدود 40درصد قدرت بیشتر از عمده رقبا دارد در کنار گیربکس فول سنکرونیزه 14 دنده با ظرفیت بالای گشتاور قابل تحمل، امکان نصب پمپ آب 6500 لیتر بر دقیقه را فراهم کرده است که بیش از دوبرابر پمپ خودروهای با قدرت کمتر می تواند حجم رسانی و پاشش آب داشته باشد و به مانیتور بالای خودرو یا قرقره (هوزریل) منتقل کند. پمپ 6500 لیتر بر دقیقه این خودرو توسط صنایع پمپ حریق ایران طراحی و ساخته شده و تنها پمپ دارای نشان استاندارد تولید داخل کشور است. قدرت بالای پیشرانه این خودرو و ظرفیت بالای گشتاور گیربکس مزیت مهمی در استفاده از پمپ قدرتمند در این خودرو به حساب می آید به گونه ای انتقال قدرت از گیربکس به پمپ به واسطه اسپلیت‌شفت(دور زیاد کن) با برند اوزجیهان ترکیه صورت می گیرد که یک ورودی و دو خروجی دارد و یکی از خروجی ها با گاردان به سمت دیفرانسیل می رود و خروجی دیگر برای چرخش پروانه به سمت پمپ می رود. همچنین پیشرانه 400 اسب بخاری این خودرو امکان ارائه شتاب و مانور بهتر بخصوص برای خودرو استراتژیک آتش نشانی را فراهم می کند که امری حیاتی برای این کاربری به حساب می آید.

مخزن آب این خودرو از جنس استیل ضد زنگ SAE304 با ظرفیت 8هزار لیتر آب و 600 لیتر فوم است. همچنین در نسخه پایه این مخزن بدن‌نما است و از بیرون دیده می شود اما بنا بر سفارش، می توان آن را مخفی کرد. همچنین امکان استفاده از مخازن GRP آلومینیومی یا گالوانیزه نیز به جای این مخزن بر اساس نیاز سفارش دهنده وجود دارد.

کابین جلو کاربری آتش نشانی آمیکو با فضایی بزرگ، قابلیت های مختلفی را بر اساس نیاز مشتریان فراهم می کند که از آن جمله می توان برای مثال به نصب ژنراتور، دستگاه تنفسی و حتی فضای نشیمن برای سرنشینان بیشتر براساس سفارش مشتریانی نظیر شهرداری ها، پتروشیمی ها و ... اشاره کرد.همچنین از دیگر مشخصات این خودرو آتش نشانی در نسخه پایه می توان به مانیتور 4500 لیتری روی سقف و هوزریل 25متری و شلنگ یک اینچی اشاره کرد.
کاربری آتش نشانی آمیکو به طور کلی مزیت های قابل توجهی را ارائه می کند که از مهمترین آن ها می توان به ظرفیت بار 16 تنی اکسل عقب و شاسی دوبل اشاره کرد که

امکان نصب مخزن آب 8 هزار لیتری را فراهم می کند و موتور 400 اسب بخاری آن امکان استفاده از پمپ آب 6500 لیتر بر دقیقه ای را فراهم می کند. همچنین شاسی بلندتر این خودرو نسب به رقبا شرایط نصب اتاق بزرگتر برای تجهیزات بیشتر را فراهم می کند.

آمیکو تا کنون سفارش‌های متعددی از شهرداری ها و ارگان های مختلف را برای این کاربری دریافت کرده و تا پایان سال برنامه تولید صد دستگاه از این کاربری در حال اجرا است و برای سال آینده برنامه تولید آذرموتور و آمیکو برای این کاربری 250 دستگاه خواهد بود.

منبع: ضمیمه راننده هفته نامه خودرو امروز

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
      آرشیو