فونیکسریمکسبهتام

خیز هپکو برای صادرات

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت هپکو اراک گفت: ظرفیت شرکت را برای جذب بازارهای خارجی و صادراتی به کار گرفته ایم

خیز هپکو برای صادرات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، هپکو در دهه 70 و 80 تنها صادرکننده قطعات ایرانی به غول های صنعتی دنیا از جمله لیبهر و وولو بوده است، درست است که خصوصی سازی در سال 1384 و توقف تولید در این شرکت در دهه 90، رزومه هپکو را تحت تاثیر قرار داد، اما با بازگشت هپکو به عرصه تولید، باورها در خصوص این شرکت بزرگ اراکی در حال تغییر است و در طول یکی دو سال اخیر نشان داده است که می تواند هپکو دهه 70 و 80 باشد و تولید محصولات جدید نیز نقطه عطفی برای بازگشت موفق این شرکت به عرصه تولید و بازار است.

     در اوایل و اواسط دهه 90، به دلیل مشکلات بسیار، تولید در هپکو متوقف شد، اما ظرفیت های این شرکت از دست نرفت و به مرور شاهد شکوفایی این ظرفیت ها هستیم و حالا مدیرعامل این شرکت می گوید هپکو مترصد حضور در بازارهای جهانی است و ظرفیت خود را برای جذب بازارهای خارجی و صادراتی با جدیت به کار گرفته است.

    علیرضا کاظمی ، تصریح کرد: هپکو در کنار تولید همواره نیم نگاهی به صادرات داشته است، چراکه این شرکت سابقه صادرات قطعات و مجموعه ماشین آلات راهسازی به کشورهای همسایه و لیبهر آلمان و وولو سوئد را داشته و این ظرفیت صادراتی همچنان وجود دارد.

    وی تاکید کرد: تلاش داریم به موازات تامین نیازهای کشور درخصوص ماشین آلات راهسازی و معدنی، بازارهای خارجی را جذب کنیم و اخیرا نیز مذاکرات خوبی در این رابطه انجام شده است.

    کاظمی با اشاره به سفر یک هیات کامرونی به اراک و بازدید از ظرفیت های شرکت هپکو، گفت: این بازدیدهای خارجی به صورت مستمر از شرکت انجام می شود و زمینه هایی ایجاد شده است که بُعد صادراتی شرکت را نیز فعال کنیم، البته هیات کامرونی همکاری در حوزه ماشین آلات معدنی را مدنظر داشت و قطعا با توجه به پتانسیل هپکو، می توان در عرصه های مختلف تعاملات و ارتباطات خارجی و صادراتی فعال بود.

    وی افزود: صادرات به لحاظ تامین ارز برای شرکت بسیار اهمیت دارد، در واقع می توان منابع ارزی شرکت را از طریق صادرات تامین کرد، البته در این تعاملات انتقال تکنولوژی نیز مدنظر است و مذاکراتی در این راستا نیز صورت گرفته است.

    مدیرعامل شرکت هپکوی اراک با اشاره به تولیدات جدید شرکت هپکو، گفت: اخیرا بیل 75 تن به عنوان یک محصول جدید در کشور رونمایی شد و تا پایان سال جاری 7 دستگاه از این محصول در شرکت تولید می شود، همچنین تولید دستگاه های حفاری و دامپتراک های سنگین را نیز در برنامه کاری امسال داریم که تا پایان سال به نتایج خوبی خواهد رسید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط