فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی دولت در نشست هفتگی با خبرنگاران:

آیین نامه واردات خودروهای دست دوم به زودی ابلاغ می‌شود

۱۶ساله‌ها هم گواهینامه موتورسیکلت‌ می‌گیرند

عصر خودرو- سخنگوی دولت گفت: تلاش دولت این است که به نرخ رشد اقتصادی ۸ درصد برسد. پیش‌بینی کاهش حدود ۱۵ درصدی تورم هم در مراجع بین‌المللی برای اقتصاد ایران تعیین شده است و ما هم در داخل پیش‌بینی شبیه به همین را برای سال آینده داریم.

آیین نامه واردات خودروهای دست دوم به زودی ابلاغ می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی در ابتدای نشست خبری هفتگی، اعلام کرد: پیرو دستور رئیس‌جمهور و پیگیری‌ها و جلسات معاون اول، تفاهم میان دولت و نظام بانکی حاصل شد و با تایید و ابلاغ شورای پول و اعتبار اقساط ماهانه وام نهضت ملی مسکن به حدود 5 میلیون تومان در دوسال ابتدایی بازپرداخت این وام کاهش می‌یابد.

    16ساله‌ها هم گواهینامه موتورسیکلت‌ می‌گیرند

    وی همچنین یادآور شد: مطابق مصوبه جدید، 16ساله‌ها هم گواهینامه موتورسیکلت‌های مندرج در جدول منتشر شده را دریافت می‌کنند. در راستای تحقق دولت الکترونیک، تمام مراحل ثبت‌نام متقاضی به‌صورت برخط انجام می‌شود. به‌منظور فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم، این ابلاغیه از یک سال دیگر اجرایی خواهد شد.

    تلاش دولت رسیدن به نرخ رشد اقتصادی 8 درصد است

    وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره نحوه پیش‌بینی میزان تورم و قدرت خرید مردم و رشد اقتصادی در لایحه بودجه سال بعد، گفت: در نرخ رشد اقتصادی به ویژه 6 ماهه اخیر مرکز آمار ایران بالغ بر 6 تا 7 درصد در دو فصل ابتدایی بود. نرخ فصل پاییز هم پیش‌بینی می‌شود قابل قبول باشد. نرخ تشکیل سرمایه سال‌ها منفی بود اما قبل از نیمه 1401 این نرخ مثبت شد و در 6 ماهه اول سال هم نرخ 7.6 درصد را ثبت کرده است. تلاش دولت این است که به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که به نرخ رشد اقتصادی 8 درصد برسد. پیش‌بینی کاهش حدود 15 درصدی تورم هم در مراجع بین‌المللی برای اقتصاد ایران تعیین شده است و ما هم در داخل پیش‌بینی شبیه به همین را برای سال آینده داریم.

    آیین‌نامه واردات خودروهای نو ظرف روزهای آتی ابلاغ خواهد شد

    سخنگوی دولت تاکید کرد: با همکاری‌های اجزای مختلف دولت، آیین‌نامه واردات خودروهای نو اصلاح و ظرف روزهای آتی ابلاغ خواهد شد و بر این اساس واردات و ترخیص خودروهای نوی حمل و نقل عمومی و خودروهای برقی و هیبریدی نیز با تسهیل بیشتری انجام خواهد شد.

    آیین‌نامه ثبت پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد تصویب شد

    وی ادامه داد: آیین‌نامه اجرایی بند (ث) تبصره (7) قانون بودجه سال 1402 کل کشور راجع به صدور ثبت پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد نیز تصویب شد و خودروهایی که تا زمان ابلاغ آیین‌نامه در مناطق آزاد وارد شدند و جزو خودروهای ممنوعه نبودند، امکان واردات آن‌ها به سرزمین اصلی فراهم شد. امیدواریم با این امور به تامین نیاز بازار خودرو و رقابتی شدن بازار کمک جدی شود.

    حادثه تروریستی کرمان ابعاد پیچیده سیاسی و امنیتی دارد

    دبیر هیئت دولت در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات دولت در زمینه پیگیری حادثه تروریستی کرمان، تاکید کرد: باوجود این‌که گروهک تروریستی داعش وابسته به رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای مسئولیت این حادثه تروریستی را برعهده گرفته اما حادثه تروریستی کرمان ابعاد پیچیده سیاسی و امنیتی دارد. باتوجه به تصمیم‌گیری که در جلسه شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته، مقرر شد دستگاه‌های امنیتی، نظامی و قضایی ابعاد مختلف حادثه را بررسی کنند. طبیعتاً باید منتظر ارائه گزارش نهایی از سوی آن‌ها باشیم.

    همه نگاه‌ها، احزاب و تشکل‌های سیاسی در چارچوب قانون در انتخابات مشارکت کنند

    بهادری جهرمی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره ارزیابی دولت از دیدار اخیر فعالان سیاسی با رئیس‌جمهور و امکان برگزاری مجدد چنین جلساتی، اظهار کرد: پیش از این هم چه رئیس‌جمهور و چه دیگر اعضای دولت دیدارهای متعددی با فعالان و شخصیت‌های سیاسی داشته‌اند اما این دیدار جنبه رسانه‌ای پیدا کرده است.

    وی تاکید کرد: جلسات و نشست‌های رئیس‌جمهور محدود به این جلسه نخواهد شد. تاکید دولت این است که باتوجه به اثرگذاری جناح‌های سیاسی در پرشور کردن انتخابات و توان آنان در تشکیل مجلس قوی برای حل مشکلات کشور دارند، همه نگاه‌ها، احزاب و تشکل‌های سیاسی در چارچوب قانون در انتخابات مشارکت کنند. نگاه دولت فراجناحی است و به سهیم‌شدن همه سلایق مختلف و دیدگاه‌های متفاوت برای پیشبرد امور کشور و حل مشکلات تاکید دارد تا همه آنان با همه ابزارهای قانونی، مشارکت انتخاباتی داشته باشند.

    سخنگوی دولت با بیان این‌که «مشارکت پرشور نیازمند همکاری، تعامل و همراهی همه اجزا و ارکان و نهادهای قانونی کشور و همه گروه‌ها، دیدگاه‌ها و احزاب و افراد است»، تصریح کرد: دولت حامی همه جناح‌ها و نگاه‌ها در چارچوب قانون اساسی برای مشارکت انتخاباتی هستیم و از حضور و مشارکت پرشور همه نگاه‌ها و احزاب در این زمینه حمایت می‌کنیم.

    در مرکز فضایی ماهدشت تصاویر ماهواره‌ای با کاربردهای هواشناسی را روزانه دریافت می‌کنیم

    بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات دولت در زمینه تقویت سازمان هواشناسی و افزایش دقت در پیش‌بینی‌های این سازمان، اظهار کرد: با توسعه فضایی که در دو سال و نیم اخیر صورت گرفته و پرتاب‌های موفق فضایی متعددی که داشتیم، توانایی‌های فضایی ایران در حوزه های مختلف افزایش یافته است.  ما در مرکز فضایی ماهدشت تصاویر ماهواره‌ای با کاربردهای هواشناسی را روزانه دریافت می‌کنیم.

    وی یادآور شد: این تصاویر در هواشناسی و پیش‌بینی‌ها جوی نیز قابل استفاده هستند. این اطلاعات در اختیار سازمان هواشناسی قرار دارد. مسئولان سازمان هواشناسی بارها از مرکز ماهدشت بازدید کرده‌اند و می‌توانند در صورت نیاز این تصاویر را به صورت برخط دریافت کنند.

    دولت از پیشرفت و ارتقاء جایگاه بانوان استقبال می‌کند

    دبیر هیئت دولت در پاسخ به پرسشی درباره حضور بانوان در مناصب مدیریتی، اظهار کرد: نگاه دولت در انتصابات توجه به شایستگی‌های مدیریتی و پرهیز از نادیده گرفتن توانایی‌های بانوان در انتصابات مدیریتی است. زنان نیمی از جامعه هستند و حتما در عرصه‌های اجتماعی و علمی و اجرایی متناسب با شأن و توانایی های خود می‌توانند موثر باشند. هرجا که زنان توانمند و شایسته برای تصدی مناصب مدیریتی در سطوح ملی و استانی باشند باید به آن‌ها اعتماد شود.

    بهادری جهرمی یادآور شد: هم‌اکنون بانوان بسیاری در جایگاه‌های مختلف مدیریتی از جمله معاون و دستیار رییس‌جمهور تا سفیر و دبیر ستادهای ملی مشغول به فعالیت هستند و دولت از پیشرفت و ارتقاء جایگاه آنان استقبال می‌کند.

    وی با بیان این‌که «رویکرد دولت و شخص رئیس‌جمهور این است که هیچ زن توانمندی نباید به خاطر جنسیت از مسؤلیت کنار زده شود»، تصریح کرد: این رویکرد در قانون اساسی و قوانین عادی هم وجود دارد. دولت از ابتدا توجه ویژه‌ای به حضور بانوان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی داشته که برگزاری کنگره بانوان تأثیرگذار یکی از نمودهای آن است. امیدواریم بتوانیم بیش از گذشته حداکثر بهره‌برداری را از ظرفیت عظیم بانوان ایرانی در دولت را اجرا کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط