فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان ملی استاندارد:

هزار قطعه خودرو تا پایان امسال استانداردسازی می‌شود

عصر خودرو- رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه هزار قطعه خودرو تا پایان امسال استانداردسازی می‌شود، گفت: مافیای واردکنندگان قطعات خودرو در مسیر تدوین استانداردها اختلال ایجاد می‌کنند.

هزار قطعه خودرو تا پایان امسال استانداردسازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سازمان استاندارد، مهدی اسلام پناه افزود: در ابتدای دولت حدود 50 قطعه استاندارد در صنایع قطعه سازی خودرو وجود داشت و مابقی قطعات بدون استاندارد تولید و عرضه می‌شدند، اما تا پایان امسال استاندارد هزار قطعه خودرو به تصویب می رسد.

    رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: برای استانداردسازی قطعات، مقاومت‌هایی در صنعت وجود دارد و معمولا قطعه سازان همکاری نمی‌کنند و حتی در برخی موارد دست اندازهایی در مسیر ایجاد می‌کنند، به ویژه مافیای واردکنندگان قطعات که تلاش دارند در مسیر استانداردسازی اختلال ایجاد کنند.

    اسلام پناه گفت: بعد از تصویب استانداردها در کمیته‌های فنی و ملی، عرضه این هزار قطعه صرفا با نشان استاندارد انجام خواهد شد تا مصرف کنندگان، نسبت به ایمنی و کیفیت این قطعات اطمینان داشته باشد.

    رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: تدوین استانداردها بر اساس معیارهای علمی و مشخصه‌های بین المللی است و ما در تعیین شاخص‌ها سهل گیری نداریم. در تدوین استانداردها نظر جامعه نخبگان را هم جویا می‌شویم و استانداردها بعد از تدوین، منتشر می‌شوند تا نظرات افکار عمومی را هم بررسی کنیم، چنانچه موضوعی نیاز به تغییر داشته باشد در استانداردها لحاظ می‌کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط