فونیکسریمکسبهتام

پنجمین نمایشگاه خودرو تهران (۵۷)

از سوی معین خودرو به نمایش درآمد؛ نخستین وارداتی برقی و بنزینی هوندا به ایران

عصر خودرو- شرکت معین خودرو که پیشتر دو نسخه ۱.۲ و ۱.۵ لیتری تویوتا کرولا را به کشور وارد و به متقاضیان عرضه کرده بود، در گام جدید فعالیت هایش در حوزه واردات خودرو برای اولین بار نسخه بنزینی هوندا وزل و کراس اوور برقی هوندا e-NS۱ را در اتواکسپو تهران ۱۴۰۲ به نمایش گذاشت که با استقبال قابل توجه بازدیدکنندگان مواجه شد.

از سوی معین خودرو به نمایش درآمد؛ نخستین وارداتی برقی و بنزینی هوندا به ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷:۰۰

    هوندا وزل

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، هوندا وزل که در دیگر بازار ها با نام هوندا H-RV نیز شناخته می شود یک کراس اوور در کلاس طراحی و سگمنت B است که از سال 2021 تولید آن آغاز شده و تا کنون عرضه آن ادامه داشته است.

    نسخه ای که برای بازار ایران انتخاب شده دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی است که این پیشرانه می تواند حداکثر قدرت 124 اسب بخار و 145 نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل کند. سیستم تعلیق در جلو مک فرسون و در عقب از نوع نیمه پیچشی است.

    در کنار این مشخصات فنی، هوندا وزل امکانات قابل قبولی دارد که از جمله آنها می توان به؛ نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، سیستم کنترل پایداری، استارت دکمه ای، کروز کنترل، آنتن کوسه ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد و… اشاره کرد.

    هوندا e:NS1
    هوندا ENS1 از پیشرانه برقی با توان 201 اسب بخار (150کیلووات) و گشتاور نهایی 310 نیوتن متر بهره می برد. این پیشرانه قادر است توان تولید شده را از طریق سیستم انتقال قدرت با ضریب ثابت به چرخ های جلو منتقل کند. هوندا e:NS1می تواند با یکبار شارژ کامل باطری ها، مسافتی در حدود 500 کیلومتر را پیمایش کند که عدد بسیار مناسبی برای این خودرو به حساب می آید.

     

    در هوندا e:NS1در نمایشگاه خودرو تهران امکاناتی نظیر کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، دوربین و سنسور دنده عقب، سنسور پارک جلو، نمایشگر 15.4 اینچی مالتی مدیا، صندلی برقی، تهویه اتوماتیک و… را می بینیم که برای یک کراس اوور برقی و ژاپنی امکاناتی راضی کننده است.

    امیرحسین برخورداری
    عکس: اعظم صباغ

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط