فونیکسریمکسبهتام

تسلا دوباره کاهش قیمت داد

عصر خودرو- شرکت تسلا به طور موقت قیمت برخی از خودروهای مدل Y خود را در ایالات‌متحده تا ۲۹ فوریه کاهش داده است که کمتر از یک ماه پس از کاهش قیمت مدل Y این خودروساز در آلمان است.

تسلا دوباره کاهش قیمت داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، تسلا قیمت خودروهای دیفرانسیل عقب مدل Y و برد بلند مدل Y را به ترتیب به 42 هزار و 990 دلار و 47 هزار و 990 دلار کاهش داد که نشان دهنده تخفیف 2.3 و 2 درصدی نسبت به قیمت‌های قبلی است. قیمت مدل Y  پرفورمنس و سایر مدل‌ها بدون تغییر باقی مانده است.

    تسلا در وب‌سایت خود اعلام کرد که قیمت‌های مدل‌های دیفرانسیل عقب و دوربرد مدل Y جدید برای تحویل تا 29 فوریه کاهش می‌یابد و اضافه می‌کند که این قیمت در اول مارس 1000 دلار یا بیشتر افزایش خواهد یافت. تسلا ماه گذشته قیمت خودروهای مدل Y خود را در آلمان کاهش داد زیرا بیشتر تولید خودروهایش در کارخانه برلین به دلیل کمبود قطعات پس از اختلال در حمل‌ونقل دریای سرخ متوقف شد.

    تسلا همچنین در ماه ژانویه، نسبت به رشد فروش به طور قابل توجهی کمتر در سال جاری هشدار داد زیرا بر تولید نسل بعدی خودروی الکتریکی خود با نام رمز «Redwood» تمرکز دارد. انتظار می‌رود آخرین کاهش قیمت‌ها بر حاشیه‌های تسلا تأثیر بگذارد زیرا جنگ قیمتی که بیش از یک سال پیش آغاز شده بود، آسیب دیده است.

    آخرین کاهش قیمت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که تسلا در حال آماده شدن برای رقابت فزاینده با تعداد فزاینده‌ای از خودروهای برقی ارزان قیمت مانند خودروهای بی‌وای‌دی چین است که در سه ماهه پایانی سال 2023 از تسلا به عنوان برترین سازنده خودروهای برقی جهان پیشی گرفت.

    بر اساس گزارش رویترز، سهام تسلا در سال جاری تاکنون 22.1 درصد کاهش یافته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم