فونیکسریمکسبهتام

مدیر ارتباطات و امور بین الملل ایران خودرو:

عضویت در OICA به جهانی شدن صنعت خودرو ایران کمک می کند

عصر خودرو: با عضویت ایران در سازمان بین المللی تولیدکنندگان خودرو(OICA) خودروسازان ایرانی می توانند از مزایای این عضویت از جمله مشارکت در تنظیم استانداردهای خودرویی و مشارکت در سیاست گذاری های انجمن استفاده کنند.

عضویت در OICA به جهانی شدن صنعت خودرو ایران کمک می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۸۸ - ۰۲:۲۹:۵۲

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، عبدالله بابایی مدیر ارتباطات و امور بین الملل ایران خودرو در گفتگو با خبرنگار موج، با بیان این مطلب اظهار داشت: دریافت اطلاعات مربوط به اعضا و برقراری ارتباط با اعضای این سازمان نیز از دیگر ویژگی های عضویت در این انجمن است که بدین ترتیب راه حضور در بازارهای جهانی خودرو و جهانی شدن صنعت خودروی ایران بیش از پیش هموار می شود.
    وی افزود: همچنین کشورهایی که تیراژ تولید خودرو در آنها بیش از یک میلیون و 500 هزار دستگاه در سال است، در این سازمان حق رای دارند و می توانند در تصمیمات اصلی آن نقش داشته باشند که کشور ما نیز با عضویت در آن از این پس به یکی از تصمیم گیران صنعت خودروی جهان تبدیل می شود.
    بابایی با بیان اینکه تقریبا تمام کشورهای تولید کننده خودرو عضو OICA هستند، تصریح کرد: این سازمان هم اکنون دارای 42 عضو از انجمن خودروسازان کشورهای دنیاست که برخی از آنها عبارتند از آلمان، آمریکا، اندونزی، انگلیس، کره، فرانسه، ژاپن، مصر، ترکیه و ...
    وی اضافه کرد: ایران کشوری با بیش از نیم قرن سابقه تولید خودرو است اما تا کنون به طور رسمی در رده بندی های جهانی تولید شرکت نداشته است در حالیکه کشورهایی نظیر مصر، اندونزی، آذربایجان و ترکیه که از نظر قدمت صنعت خودروسازی و تیراژ تولید در سطحی پایین تر از ایران قرار دارند، دراین سازمان عضو هستند و از مزایای آن برخوردار می شوند.
    مدیر ارتباطات و امور بین الملل ایران خودرو با اشاره به اینکه روند عضویت ایران در انجمن جهانی خودرو در یک مثلث همکاری پیش برده شد، ابراز کرد: اداره روابط عمومی ایران خودرو بنابر ضرورت حضور رسمی این شرکت در رنکینگ ها و رده بندی شرکت های خودروساز دنیا، پیشنهاد عضویت در OICA را به انجمن خودروسازان ایران و دبیر این انجمن داد.
    وی ادامه داد: انجمن خودروسازان ایران نیز انجام این مهم را به مدیرت ارتباطات و بین الملل ایران خودرو محول کرد و مدارک مورد نیاز را به این مدیریت تحویل داد ، مدارک پس از ترجمه و تکمیل توسط اداره روابط بین الملل ایران خودرو در اختیار دفتر فرانسه قرار گرفت.
    به گفته بابایی بر اساس قوانین OICA خودورسازان نمی توانند عضو این سازمان شوند و در صورتی که خودروسازی بخواهد از امتیازات و اطلاعات موجود در آن بهره مند شود باید از طریق انجمن خودروی کشور متبوع خود اقدام کند.
    وی افزود: همچنین سازمان بین المللی تولیدکنندگان خودرو اطلاعات خود را از انجمن های خودرویی کشورهای عضو دریافت می کند نه خودروسازان، بنابراین ایران خودرو ابتکار عمل را برای عضویت به دست گرفت و با دریافت مدارک و مستندات از انجمن خودروسازی ایران برای عضویت در این سازمان پیش قدم شد.
    مدیرارتباطات و امور بین الملل ایران خودرو در خصوص تبعات منفی که کشور بابت عضو نبودن در سازمان بین المللی تولیدکنندگان خودرو متحمل می شد، عنوان کرد: با توجه به اینکه یکی از ضرورت های حضور در رده بندی های جهانی خودروسازان، ارایه اطلاعات در مورد تیراژ تولید، تعداد کارکنان، گردش مالی، میزان سرمایه گذاری ها و ... به این سازمان است، این نوع اطلاعات مربوط به خودروسازان ایرانی در اختیار OICA قرار نمی گرفت.
    وی اضافه کرد: حتی گاهی این سازمان آماری نادرست آن هم صرفا در زمینه تیراژ تولید از خودروسازان ایرانی منتشر می کرد و به همین دلیل رتبه شرکت های خودروسازی ایران در بسیاری از رنکینگ های سالانهOICA نادرست اعلام می شد.
    بابایی با اشاره به اینکه علاوه بر این مشکلات نام دو خودروساز اصلی ایران در رده بندی های جزئی تر OICA حذف می شد، گفت: این موضوع برای این شرکت های خودروسازی و صنعت خودوری کشورمان که اخیرا به دستاردهای خوبی نیز دست یافته است، نامناسب بود.
    وی ادامه داد: بنابراین عضویت ایران در سازمان بین المللی تولیدکنندگان خودرو طی همکاری در مثلثی که یک راس آن مدیریت ارتباطات و امور بین الملل ایران خودرو و راس دیگر آن دفتر فرانسه این شرکت و سومین راس را انجمن خودروسازان ایران تشکیل می دادند، محقق شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو