فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل تنها قطعه ساز ایرانی حاضر در اتومکانیکای شانگهای:

به دنبال ۲.۵ برابر شدن صادرات هستیم

عصرخودرو: در حجم بالای واردات قطعات خودرو از چین هیچ کس شک ندارد اما آماری که شاید در این میان به آن بی توجهی می شود، رقم بالای صادرات قطعات خودرو به این کشور است.

به دنبال ۲.۵ برابر شدن صادرات هستیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹:۳۱

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نظر می رسد همانطور که خیلی از مردم و شرکت های چینی علاقه ای به استفاده از خودرو ساخت کشور خودشان ندارند و انواع برند های اروپایی وآسایی را ترجیح می دهند، در صنعت قطعه سازیشان نیز بر خلاف تصور وارداتی بیش از صادرات دارند. از سوی دیگر بسیاری از فعالان کشورهای دیگر نیز این کشور را به عنوان محلی برای یافتن قطعات مورد نیاز خود انتخاب می کنند. این ها مواردی است که در نمایشگاه اتومکانیکای شانگهای کاملا به چشم می آید. به همین دلیل است که در نمایشگاه اتومکانیکای شانگهای جای سوزن انداختن پیدا نمی شود. اما ایرانی ها هنوز به این باور نرسیده اند که به واقع حضور در چنین نمایشگاهی به هیچ عنوان زیره به کرمان بردن نیست بلکه یافتن بازاری بسیار بزرگ است. شرکت کابل وران اما در میان قطعه سازان ایرانی تنها شرکتی است که با توجه به مطالعه بازار به این واقعیت رسیده است. این شرکت تنها چند ماه بعد از حضور در اتومکانیکای فرانکفورت حالا به چین آمده و در حال برنامه ریزی برای اتومکانیکای ژوهانسبورگ است. این گفته محسن اساعیل زاد مدیرعامل شرکت کابل وران است.

وی اتومکانیکای شانگهای را بسیار جذاب و مثبت دانست و افزود: تاکنون در بیش از پنج نمایشگاه خارجی در کشورهای ترکیه، اربیل، فرانکفورت و حالا چین شرکت کرده ایم و این نمایشگاه بعد از نمایشگاه اتومکانیکای فرانکفورت بهترین نمایشگاه است.

مدیرعامل کابل وران با بیان اینکه هم اکنون در حال تولید بیش از 180 قطعه از انواع تراکتور هستیم تصریح کرد: شرکت در نمایشگاه کشورهایی که در کشاورزی فعالیت زیادی دارند برای ما بسیار جذاب است، به همین دلیل تصمیم به حضور در اتومکانیکای شانگهای گرفتیم و بعد از این نمایشگاه درباره اتومکانیکای ژوهانسیورگ هم تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این شرکت هم اکنون 18.5 و 23 درصد قطعات 2 مدل تراکتور در بازار را تولید می کند گفت: در هلدینگ کابل وران بیش از 180 قطعه در بخش هایی مانند پرس کاری قطعات فلزی، دسته سیم، تزریق پلاستیکی، اسمبل قطعات تراکتورهای سنگین، داشبورد، صندلی، pc board، قطعات الکترونیکی و صفحات کیلومتر شمار تولید می شود.

اسماعیل زاده در ادامه به سهم 1.5 درصدی تحقیق و توسعه در کابل وران اشاره کرد و افزود: این شرکت تاکنون موفق به دریافت انواع استانداردهای ایزو و به تازگی E Market شده است.

مدیرعامل کابل وران یکی برنامه های آینده شرکت را افزایش فعالیت در صنایع دانش بنیان اعلام کرد و افزود: به همین دلیل و در راستای ایجاد حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه یک شهرک خصوصی قطعات الکترونیکی در شهرک صنعتی سهند آوران به کمک چند شرکت دیگر تاسیس شده است که در آینده نزدیک بیش از 300 دانشجو و فارغ التحصیل را جذب خواهد کرد.

وی به ساخت برج الکترونیک و دانشگاه عملی کاربردی به عنوان 2 مورد از اولین برنامه های این شهرک نیز اشاره کرد.

در ادامه این گفتگو مدیربازرگانی خارجی شرکت کابل وران نیز در باره علت حضور در اتومکانیکای شانگهای گفت: این شرکت برنامه های مدون صادراتی دارد و برای رسیدن به این اهداف نیاز مبرم به حضور در نمایشگاه های خارجی وجود دارد.

محمد علی رشیدی منفرد میزان صادرات کنونی شرکت را بیش از 10 درصد تولید عنوان و تاکید کرد: با توجه به برنامه حضور در نمایشگاه های خارجی و مزیت های رقابتی تولیدات این شرکت هم در کیفیت و هم در قیمت تا سال آینده سهم صادرات محصولات کابل وران از 25 درصد خواهد گذشت.

وی در انتها نیز از ترکیه، ونزوئلا، آفریقا و عراق به عنوان مهمترین اهداف صادراتی این شرکت نام برد.

گفتنی است شرکت کابل وران به عنوان پرچم دار ایران در اتومکانیکای شانگهای در سالن W1 در کنار برند های معتبری چون Bosch، Valeo، Hitachiو BorgWarner
حضور دارد. این شرکت از سال 62 با ساخت انواع ترمینال و دسته سیم برای شرکت هایی مانند موتوژن، آبسال، ایران پویا و فیلور کار خود را آغاز کرده و هم اکنون با ایجاد هلدینگ کابل وران متشکل از 3 زیر مجموعه دیگر نقش انکار ناشدنی در صنعت تراکتورسازی دارد.

کرمان موتوراکستریم