فونیکسریمکسبهتام

نظر سازمان حمایت در مورد افزایش اخیر قیمت خودرو

عصر خودرو: مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: رشد اخیر قیمت خودروها به دلیل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده بوده است و این موضوع به معنی گران کردن کالا نیست.

نظر سازمان حمایت در مورد افزایش اخیر قیمت خودرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، شهرام میرآخورلو  اظهار کرد: قیمت کارخانه‌ای هیچ کدام از خودروهای داخلی افزایش پیدا نکرده است.

    وی در عین حال تاکید کرد: طبیعی است با افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده از هشت به 9 درصد، مبلغی که همیشه از خریدار به عنوان مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شد به مبلغ یک درصد افزایش یابد که این موضوع ارتباطی به قیمت کالا ندارد.

    شورای رقابت صرفا قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی را تعیین می‌کند

    وی با بیان اینکه شورای رقابت صرفا قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی را تعیین می‌کند، گفت: طبق بخشنامه معاون اول رییس جمهور، کلیه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و مراجع قیمت گذاری از افزایش قیمت‌ها به هر نحو و بدون هماهنگی با دولت منع شدند و آنها مکلف هستند در صورت لزوم، قبل از هرگونه اقدام و تغییر قیمت، مراتب را با دلایل توجیهی برای بررسی به کارگروه تخصصی تنظیم بازار اعلام کنند تا در این زمینه تصمیم گیری شود.

    به گفته فعالان بازار خودرو، این افزایش قیمت تاثیر خاصی بر بازار آزاد خودروهای داخلی نداشته است؛ به‌گونه‌ای که قیمت بیشتر خودروهای داخلی ثابت مانده و قیمت برخی خودروها نیز در حد 100 تا 200 هزار تومان افزایش یافته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط