فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان مطرح کرد

تجهیز ۶۰ درصد از کل تاکسی‌های اصفهان به سامانه هوشمند تاکسی

عصر خودرو: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: تاکنون ۶۰ درصد از کل تاکسی‌های شهر و ۸۰ درصد از تاکسی‌های خطی اصفهان به این سامانه مجهز شده‌اند.

تجهیز ۶۰ درصد از کل تاکسی‌های اصفهان به سامانه هوشمند تاکسی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، علیرضا صلواتی با اشاره به اینکه در حال حاضر تاکسی‌های اصفهان در حال نصب سامانه هوشمند تاکسی روی تاکسی‌های خود هستند، اظهار کرد: تاکنون 60 درصد از کل تاکسی‌های شهر و 80 درصد از تاکسی‌های خطی اصفهان به این سامانه مجهز شده‌اند.

    وی با بیان اینکه همچنین حدود 15 درصد از تاکسی‌های اصفهان نیز در در حال نصب و تجهیز سامانه هوشمند تاکسی هستند، اضافه کرد: در سال گذشته آیین‌نامه الزام نصب سامانه هوشمند تاکسی روی تاکسی‌ها به تصویب شورای اسلامی شهر و به تایید فرمانداری رسید و در در حاضر نیز این آیین‌نامه در شهر اصفهان در حال اجرا است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه ما با نصب سامانه هوشمند تاکسی روی تاکسی‌ها به دنبال کار تزئینی و تبلیغاتی نیستیم، تصریح کرد: سامانه هوشمند تاکسی آثار و نتایج مثبت بسیاری برای شهر و شهروندان دارد.

    وی با اشاره به اینکه برنامه‌های دولت این است که سوخت یارانه‌ای که به حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا می‌کند، براساس پیمایش مسافت باشد، ادامه داد: همچنین یکی از رویکرد‌های ناشی از نصب سامانه هوشمند تاسی روی تاکسی‌ها این است که مشکل و چالش پول خرد برای راننده و مسافر برطرف شود.

    صلواتی با بیان اینکه همچنین با استفاده از این سامانه پول اضافه‌ای به راننده تاکسی پرداخت نمی‌شود، تاکید کرد: دریافت کرایه براساس سامانه هوشمند تاکسی به صورت عادلانه انجام می‌شود و حقوق راننده و مسافر ضایع نمی‌شود.

    وی با تاکید بر اینکه با پرداخت کرایه به صورت روش سنتی در برخی از مسیر‌های شلوغ و پر‌ ازدحام که رانندگان مسافت بیشتری را طی می‌کنند، حقوق رانندگان ضایع می‌شود، افزود: اما در روش استفاده از سامانه هوشمند تاکسی این موضوع صورت نمی‌گیرد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری مرکز کنترل و نظارت تاکسی در سازمان تاکسیرانی به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده و این مرکز بر فعال بودن یا نبودن، خاموش بودن یا نبودن و استفاده از این سامانه توسط تاکسی‌ها کنترل و نظارت می‌کند.

    وی با بیان اینکه موارد مربوط به خاموش بودن، غیر‌فعال بودن و عدم استفاده از این سامانه توسط تاکسی‌های مجهز به سامانه هوشمند تاکسی از طریق پیامک به رانندگان این تاکسی‌‌ها اطلاع داده می‌شود، اظهار کرد: طی چهار مرحله به این افراد تذکرات لازم داده می‌شود.

    صلواتی با اشاره به اینکه در صورتی که رانندگان تاکسی نسبت به رفع تخلفات صورت گرفته خود اقدام نکنند، پروانه آنها لغو می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر خرابی در بین سامانه‌های هوشمند تاکسی نصب شده بر روی تاکسی‌ها وجود ندارد و شاید اشکالات جزئی باشد که در صورت وجود این اشکالات سازمان تاکسیرانی به صورت سریع نسبت به رفع این اشکالات اقدام می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط