فونیکسریمکسبهتام

علیلو در گفتگو با «عصرخودرو» مطرح کرد:

خودرو سازان برای افزیش نرخ محصولات خود دلایل منطقی به مجلس ارائه دهند

عصر خودرو: رئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو با تاکید براینکه مجلس با افزایش غیر منطقی قیمت خودرو مخالف است گفت: نه تنها در حال حاضر دلیلی برای افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان وجود ندارد بلکه نرخ ها باید در مسیر کاهش قرار گیرد.

خودرو سازان برای افزیش نرخ محصولات خود دلایل منطقی به مجلس ارائه دهند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱:۰۰

    علی علیلو در گفت وگو با پایگاه خبری «عصرخودرو» با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو باید براساس دلایل منطقی صورت گیرد ، گفت: در شرایط کنونی افزایش نرخ خودرو غیر منطقی و غیر قانونی است.نه تنها در حال حاضر دلیلی برای افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان وجود ندارد بلکه  نرخ ها باید در مسیر کاهش قرار گیرد.

    نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه مجلس با افزایش  قیمت خودرو مخالف است، افزود: خودروسازان باید برای بالا بردن نرخ محصولات خود دلایل منطقی  به مجلس ارائه دهند .

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این سوال که لغو تحریم ها تا چه میزان می تواند بر بازار خودرو کشور تاثیر گذار باشد، تصریح کرد: بیانیه لوزان به دلیل اینکه قابلیت اجرا نداشت تاثیر این بیایه مقطعی بود و در مقطعی از زمان شاهد کاهش قیمت ها بودیم اما تاثیر اصلی در تیرماه که توافق نهایی صورت خواهد گرفت  نمایان می شود. امیدواریم که این تفاهمنامه به حدی باشد که آثار مثبت آن را در اقتصاد شاهد باشیم، اما اکنون پیشگویی در این زمینه غیر ممکن است.

    رئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در پاسخ به این سوال که اگر نرخ دلار پس از تفاهمات کاهش یابد تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی خواهد داشت؟، گفت: در صورت کاهش نرخ دلار پس از توافق نهایی در تیر ماه  قطعا قیمت بخش عمده ای از مواد اولیه مورد نیاز در تولید خودرو روند نزولی خواهد داشت و این موضوع بر تولید داخلی اثرگذار است و از سوی دیگر اگر با افت نرخ ارز، خودروهای وارداتی ارزان شود تولیدکنندگان داخلی نیز مجبور به بازنگری در نرخ ها خواهند بود، در غیر اینصورت توان رقابت را نخواهند داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو