فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

پس از لغو تحریم‌ها باید جلوی واردات بی‌رویه قطعات خودرو را بگیریم

عصر خودرو: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر توافقات لوزان به صورت قطعی صورت پذیرد، واردات بعضی کالاها از جمله خودرو و قطعات یدکی آن آسان‌تر می‌شود.

پس از لغو تحریم‌ها باید جلوی واردات بی‌رویه قطعات خودرو را بگیریم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸:۰۰

     به گزارش پاگاه خبری«عصرخودرو» ،سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به نارضایتی مردم نسبت به کیفیت خودروهای ساخت داخلی تصریح کرد: خودروسازان می‌بایست به دنبال طراحی خودروهای با کیفیت بالا باشند. آن‌ها می‌بایست مبتکران، مخترعان و طراحان بسیاری که در کشور هستند را به کار گیرند تا به ایشان در تولید خودروهای با کیفیت کمک کنند.

    نماینده مجلس با اظهار امیدواری نسبت به قطعی شدن توافقات لوزان گفت: توافقات هنوز قطعی نشده اما امیدواریم طرف مقابل پای حرف‌های خودش بماند. گر چه قرار نیست که توافقات 5+1 تحول اقتصادی در کشور به وجود بیاورد اما در زمینه‌های دیگر تاثیرات مثبتی به وجود خواهد آورد.
    موسوی درباره تحولات صنعت خودرو با اشاره به این توافقات افزود: اگر توافقات به صورت قطعی صورت پذیرد، واردات بعضی کالاها از جمله خودرو آسان‌تر می‌شود. این موضوع در صورتی که خودروسازان کیفیت خودروهایشان را بهبود نبخشند، صدمات زیادی به ایشان وارد خواهد کرد.

    وی درباره رونق یافتن صنعت خودروسازی پس از توافقات بیان کرد: لغو شدن برخی از تحریم‌ها سبب می‌شود تعدادی از قطعات خودرویی و لوازم یدکی راحت‌تر در اختیارشان قرار گرفته و رونق این صنعت را به همراه بیاورد. همچنین ما باید سعی کنیم بعد از این، تبادل تکنولوژی با کشورهای صاحب تکنولوژی برتر داشته باشیم.

    موسوی لارگانی در ادامه خاطرنشان کرد: پس از برداشته شدن تحریم‌ها باید مراقب باشیم جلوی واردات بی‌رویه خودرو را بگیریم که در این صورت صنعت خودرو بیشتر دچار تنزل می‌شود تا ارتقا.

    نماینده فلاورجان با اشاره به مشکلات قطعه سازان در کشور تصریح کرد: یکی از دلایلی که قطعه سازان نتوانستند در کشور قطعات به روز تولید کنند، بدهی‌های سنگینی است که خودروسازان به ایشان دارند. این موضوع باعث رکود قطعه سازی و دور شدن از تولید قطعات جدید است.

    وی افزود: اگر همراهی و همکاری بین خودروساز و قطعه‌ساز باشد، قطعه سازان خواهند توانست رشد اقتصادی در کشور ایجاد کنند.

    این نماینده مجلس با اظهار تاسف نسبت به واردات کالاهای چینی گفت: اجناس چینی به چند درجه کیفی تقسیم می‌شود اما متاسفانه کالاهایی که به کشور ما می‌آید، درجه سه کیفی و حتی پایین‌تر است. بنابراین عمر کوتاه این قطعات چینی باعث خرید بیشتر آن و خارج شدن ارز بیشتری از کشور می‌شود.

    موسوی با اظهار خرسندی نسبت به برگزاری نمایشگاه قطعات خودرو و ماشین آلات از سوی اتحادیه لوازم یدکی گفت: چنین نمایشگاه هایی موجب همکاری تولیدکنندگان و توزیع کنندگان با یکدیگر و گسترش یافتن شبکه توزیع است.

    وی با بیان اینکه بررسی اشکالات قطعات تولیدی و ارتباط و صادرات با بازار کشورهای اطراف، حاصل چنین نمایشگاه هایی است، تصریح کرد: باید مسئله گرفتن استانداردهای قطعات خودرو با جدیت دنبال شود وخودروسازان باید سعی کنند از قطعات با کیفیت در تولید خودرو بهره گیرد، تا بدین ترتیب مصرف کننده به حق واقعی خود که استفاده از کالای با کیفیت است، برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو