فونیکسریمکسبهتام

اتوشانگهای ۲۰۱۵ ( ۴ )

واقعیت افزوده ب ام و در شانگهای

عصرخودرو: در نمایشگاه شانگهای گروه خودروسازی ب ام و در برند مینی خود از «واقعیت افزوده» رونمایی خواهد کرد.

واقعیت افزوده ب ام و در شانگهای
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از سایپانیوز،  مینی که پیش از این یک برند انگلیسی بود و اکنون زیرشاخه ای از گروه ب ام و آلمان به حساب می آید، قصد دارد در نمایشگاه شانگهای عینک هایی را به نمایش بگذارد که شباهت زیادی به عینک گوگل دارند و بسیار جالب تر از آن هستند چون چشم بازدیدکنندگان را به روی دنیای واقعیت های افزوده یا augmented reality  باز می کنند.

    پوشیدن این عینک ها دیگر فقط برای جلوگیری از اشعه های مزاحم نیست و این عینک ها عینک آفتابی به حساب نمی آیند چون درست مثل گوشی های هوشمند به نرم افزارهای جدید مجهز هستند و بسته به نیاز و علاقه مشتری کارهای بسیار زیادی از آنها بر می آید. برای مثال این عینک ها تمام مسیر پیموده شده توسط راننده را ثبت و ضبط می کنند و راننده می تواند به راحتی مسیرهای پیموده را چک کند. با یک دکمه تصاویر ثبت شده روی صفحه نمایش روی داشبورد به نمایش در می آیند. اگر خودروی خود را در پارکنیگ های عمومی پارک کرده اید لازم نیست نگران به خاطر سپردن مکان آن باشید چون این عینک ها شما را به محل پارک خودرو هدایت می کند.

    این عینک ها با تلفن همراه راننده در ارتباط هستند و راننده بدون نیاز به نگاه کردن به تلفن همراهش می تواند با این عینک به تلفن های خود پاسخ دهد  و پیام های صوتی بگذارد. راننده می تواند از این عینک بخواهد پیام های رسیده را بلند بخواند تا راننده از محتوای پیام های رسیده آگاه شود و در صورت لزوم می تواند پاسخ این پیام را با پیام صوتی بدهد که این عینک به طور خودکار به پیام متنی تبدیل می کند.

    از همه جالبتر این که اگر خودرو شما به تجهیزات روز مجهز باشد و دوربین های دید عقب در آن به کار رفته باشد، تصاویر آن با این عینک های واقعیت افزوده قابل رؤیت هستند و امکان زیر گرفتن آدم ها در هنگام عقب رفتن به صفر می رسد. این عینک تصاویر آینه های بغل را هنگام پارک کردن نشان می دهد و از این طریق تصادف هنگام پارک کردن تقریبا به صفر می رسد.

    این عینک را شرکت زیرمجموعه ب ام و به نام دیزاین ورکس Designworks با کمک کوالکام Qualcomm طراحی کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو