فونیکسریمکسبهتام

تولید پژو افزایش می‌یابد

عصرخودرو: خودروساز فرانسوی پژو سیتروئن برای بهره برداری از رشد تقاضای اروپایی، هدف تولید در ماه‌های آینده را به میزان ۶۰ هزار دستگاه افزایش می‌دهد.

تولید پژو افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، یک سال پس از اینکه کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژو شد و این شرکت سه میلیارد یورو (3.22 میلیارد دلار) سرمایه دریافت کرد تا فاینانس خود را تقویت کند، پژو از شرکتی که در آستانه ورشکستگی بود به شرکتی تبدیل شد که دورنمای خوش بینانه ای دارد.

    این شرکت که دومین خودروساز بزرگ اروپاست، اعلام کرد تولید اروپایی را به میزان 10 درصد بیشتر از هدف اولیه تا اوت افزایش می‌دهد.

    دنیس مارتین، مدیر عملیاتی منطقه اروپای پژو اظهار کرد: رشد در بازارهای اروپایی خبر بسیار خوبی برای کل صنعت خودرو از کارخانه‌ها گرفته تا شبکه واسطه‌ها و تامین کنندگان است و تاثیر واقعا خوبی بر عملکرد پژو خواهد داشت. همه برندهای این شرکت مشمول افزایش تولید می‌شوند.

    این شرکت اعلام کرد افزایش حجم تولید در واکنش به فروش قوی مدل‌های متعدد بویژه کراس اوور کوچک سیتروئن C4 کاکتوس صورت می‌گیرد.

    برنامه تولید بالاتر پژو بازار خودروی اروپایی را منعکس می‌کند که پس از سپری کردن یک دوره رکود طولانی در فروش، جنب و جوش پیدا کرده و به سطح پیش از بحران مالی جهانی در سال 2007 بازمی‌گردد.

    این افزایش همچنین به فاز جدید برنامه تغییر و تحول مدیرعامل این شرکت اشاره می‌کند که تا این اواخر عمدتا روی کاهش هزینه، کاهش موجودی و بهبود بهینگی زنجیره تامین متمرکز بود.

    بهبود تقاضای خودرو در اروپا به پژو و سایر خودروسازان این منطقه کمک کرده است. بر پایه اعلام انجمن خودروسازان اروپا، فروش خودرو در اروپا طی سه ماهه اول سال 2015 به میزان 8.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرد. فروش سه برند پژو شامل پژو، سیتروئن و دی اس همگام با رشد کل بازار بود و 8.7 درصد افزایش داشت و سهم این سه برند در بازار اروپا به 10 درصد رسید.

    فولکس واگن که بزرگترین خودروساز اروپاست، رشد فروش 10 درصدی را در همین مدت تجربه کرد و سهمش از بازار اروپا به 23 درصد رسید.

    تحت ریاست تاورس، پژو هزینه‌ها را با کمتر کردن تعداد کارمندان و مدل‌هایش کاهش داد و همچنین کاهش قیمت برا ی داشتن حجم فروش بالاتر را متوقف کرد.

    بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، این اقدامات مثمرثمر بوده و اگرچه این خودروساز 555 میلیون یورو ضرر در سال 2014 داشت اما سال گذشته از زیر بار بدهی خارج شد و بخش خودروی سواری این شرکت 2.18 میلیارد دلار نقدینگی تولید کرد. تاورس افزایش گردش نقدینگی از سوی این بخش را دو میلیارد یوروی دیگر هدف گذاری کرده و امیدوار است حاشیه سود تا سال 2018 دو درصد افزایش پیدا کند.

    این خودروساز برای رسیدن به اهداف تولید جدید، زمان بندی کار را تغییر خواهد داد و در بعضی موارد کارکنان موقت استخدام می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو