فونیکسریمکسبهتام

همکاری پژو و آی بی ام برای ارایه خدمات فناوری

عصر خودرو : پژو سیتروئن و آی بی ام برای متصل کردن خودروها به اینترنت و فراهم کردن امکان خرید و دسترسی به شبکه‌های خدماتی علاوه بر نقشه و سرگرمی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

همکاری پژو و آی بی ام برای ارایه خدمات فناوری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مفاد مالی شراکت جدید هفت ساله میان این دو شرکت فاش نشده است. توافق برای طراحی انواع جدید از خدمات ارزش افزوده برای خودروها بر مبنای شراکت اولیه ای است که یک سال قبل میان دو شرکت اعلام شد.

    این شرکتها در بیانیه مشترکی اعلام کردند قصد دارند خدمات و برنامه‌های مدیریت ترافیک و نگهداری خودرو را برای رانندگان و سرنشینان طراحی کنند.

    بنظر می‌رسد این شراکت فراتر از عرضه امکاناتی مانند ناوبری، دستیار راننده و سرگرمی باشد که از سوی شرکتهای فناوری مانند گوگل و اپل و خدمات نقشه نوکیا و تام تام رواج یافته اند.

    به گفته یک مدیر آی بی ام، تجزیه و تحلیل نرم افزاری از خودرو و استفاده از شبکه هوشمند از حسگرها برای علائم ترافیکی و چراغ‌های خیابان می‌تواند به مدیریت ترافیک و کاهش آلودگی کمک کند و همچنین اطلاعات مورد نیاز شبکه‌های خدماتی را فراهم کند. از سوی دیگر این خودروها می‌توانند به خرده فروش‌ها هم متصل شوند.

    مدیر مشاوره خودروی آی بی ام در اروپا به رویترز گفت: این همکاری یکی از بزرگترین شراکتهایی است که این شرکت رایانه ای تاکنون در صنعت خودرو داشته است.

    آی بی ام در سال 2013 هم با شرکت کانتیننتال آلمان که یکی از بزرگترین تامین کنندگان قطعات خودروی جهان است، برای ساخت پلتفرمی که به خودروها امکان می‌دهد موانع پیش رو را شناسایی کنند توافق همکاری امضا کرد.

    این شرکت و پژو سیتروئن که دومین خودروساز بزرگ اروپاست، اعلام کرده اند توافق کرده اند مسئولیتهای مربوط به طراحی، فروش و بازاریابی و پیاده سازی خدمات اینترنتی برای مشتریان کنونی و جدید این شرکتها را سهیم شوند.

    بر اساس گزارش رویترز، آی بی ام و پژو سیتروئن مرکزی را در پاریس به منظور همکاری برای طراحی مجموعه خدمات جدید دایر کرده اند.

    همکاری جدید این دو شرکت بر متصل کردن خودرو به شبکه ای از پلتفرمهایی که آی بی ام با شرکای دیگرش در صنعت خودرو طراحی کرده، متمرکز است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو