فونیکسریمکسبهتام

دادرس :

برخی قصد دارند به زور استقلال و پرسپولیس را به خودروسازان واگذار کنند

عصر خودرو : مدیرعامل سابق باشگاه فوتبال پیکان گفت: با واگذاری مخالف نیستم اما با روشی که در پیش گرفتند مخالفم زیرا قیمتی را برای فروش این ۲ تیم در نظر گرفتند که کسی توان خرید سرخابی های پایتخت را نداشته باشد.

برخی قصد دارند به زور استقلال و پرسپولیس را به خودروسازان واگذار کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرنگاران، مهدی دادرس که پیش از این سابقه مدیر عاملی باشگاه پیکان را برعهده داشت، در رابطه با این نحوه واگذاری تیم های استقلال و پرسپولیس بیان کرد: با واگذاری سرخابی های پایتخت مخالف نیستم اما با روشی که مسئولان امر در پیش گرفتند مخالفم زیرا قیمتی را که برای فروش این 2 تیم در نظر گرفتند موجب می شود تا کسی نتواند پرسپولیس و استقلال را خریداری کند و مسئولان می خواهند در نهایت با روش خودشان 2 تیم را به شرکت های خودروساز واگذار کنند.

    وی تصریح کرد: به اعتقاد من کاری بیهوده که هیچ سودی هم ندارد از سوی مسئولانی که در راس ورزش هستند برای خصوصی سازی دو تیم پرسپولیس و استقلال در حال شکل گیری است، در حالی که با خصوصی سازی سرخابی ها یک نوع خیانت به مردم، که سهامداران واقعی این دو باشگاه هستند صورت خواهد گرفت. من به عنوان یکی از همین سهامداران از این شرایط راضی نیستم.

    عضو کمیته استیناف با انتقاد به نحوه واگذاری 2 باشگاه سرخابی پایتخت و سوق دادن آنها به سمت شرکت های خودرو ساز ادامه داد:
    این شرکت ها به هیچ وجه تمایلی به خرید سهام این 2 باشگاه ندارند و اصل مطلب در واقع چیز دیگری است و آن تفکر این است که یک تفکری از اصفهان نشات گرفته و قصد دارد تا لهجه فوتبال را اصفهانی کند.

    وی افزود: عده ای به دنبال مقام در فدراسیون فوتبال هستند و برای رسیدن به خواسته های خود در واقع به فکر صاف کردن ناهمواری ها برای منفعت خود هستند و معتقدم که این کار از نطر قانونی و شرعی درست نیست، چرا که سهام این 2 باشگاه باید به دست صاحبان واقعی آن برسد. سوال من این است که چرا مسئولان ورزش سهام را به افراد مختلف نمی فروشند، چرا مجمع تشکیل نمی دهند و بدین طریق این دو تیم را حفظ نمی کنند.

    وی افزود: برخی ها با امنیتی جلوه دادن مسائل مربوط به استقلال و پرسپولیس، دل مسئولان را خالی کردند تا در برابر واگذاری این تیم ها به غیر را بگیرند،برخی دولتی ها نیز تحت تاثیر قرار گرفتند و با آنها هم سو شدند،در واقع قصد دارند نحوه اداره این 2 تیم را به خودروسازان دیکته کنند.

    دادرس ادامه داد: برخی با سوء مدیریت خود این 2 تیم را به این روز انداختند و وانمود می کنند این تیم ها سالی 20 ، 30 میلیارد هزینه دارد. در حالی که مدیران بدون رفتار سیاسی و سالم می توانند هزینه ها را کم کنند اما برخی آمار و ارقام و برخی رفتارها به نظر من مسئله دار است البته شاید خیلی ها ناراحت شوند اما بدانید در این میان برخی دنبال پست ریاست، نایب رئیسی، دبیرکلی و این قبیل مسائل هستند و هر کاری می کنند از سر دلسوزی نیست و برای منافع شخصی کار می کنند، به نظر من وزارت ورزش در این میان گول خورده است یا در این دام اسیر شده است به هر حال کار آنها هم اشکال دارد و باید با متخلفان برخورد کند.

    وی پیشنهاد داد: سهام باشگاه را خرد خرد به سهامداران بفروشند نیازی هم به بورس نیست می توانند با مشارکت وزارت اقتصاد و دارایی این کار را انجام دهند اگر هم نتوانستند اداره کنند بندی در قراردادها قائل شوند که امکان ارجاع مجدد به وزارت ورزش را داشته باشد، در عوض اینقدر مدیران شرکت های خودروساز را تحت فشار قرار نمی دهند. به نظر من دولت و نهادهایش تحت تاثیر بازی که راه افتاده قرار گرفته اند و از این جهت با این افراد به طور ناخودآگاه همسو شدند به اعتقاد من نعمت زاده وزیر صنعت و معدن و تجارت نباید هوشیارتر باشند و حداقل این مدیران را تحت فشار قرار ندهند که برای خرید وارد عمل شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو