فونیکسریمکسبهتام

گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و ساپکو یک شرکت جدید وارد فرابورس کردند

عصر خودرو : دو شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و ساپکو، اقدام به درج نماد توسعه و عمران شهرستان نائین (خعمرا) در بازار دوم فرابورس کردند.

گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و ساپکو یک شرکت جدید وارد فرابورس کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اعتبارنیوز، جدیدترین تحولات در ورود شرکت های جدید به فرابورس نشانی می دهد دو شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و ساپکو، اقدام به درج نماد توسعه و عمران شهرستان نائین (خعمرا) دربازار دوم فرابورس کرده اند.

    براساس این گزارش، این شرکت با سال مالی 29 اسفند و دارای سرمایه اسمی 8 میلیارد تومانی، سود هر سهم سال مالی گذشته و جاری را 458 و 360 ریال پیش بینی کرده است.

    در ترکیب سهامداری "خعمرا" که به عنوان پنجاه و سومین شرکت بازار دوم فرابورسی و در گروه خودرو و قطعات درج شده،  گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با 28 درصد ، ساپکو (شرکت طراحی مهندسی وتامین قطعات ایران خودرو) و صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز با 16.7 و 10 درصد حضور دارند.

    همچنین ساپکو تامین کننده اصلی مواد اولیه و مشتری اصلی محصولات خعمرا بوده که طبق مفاد قرارداد، ساپکو مرجع تعیین کننده نرخ خرید مواد اولیه شرکت و همچنین نرخ فروش محصولات به ساپک است.

    شرکت توسعه و عمران نائین از اوایل سال 77 با سرمایه گذاری مردمی، سازمان گسترش صنایع ایران خودرو و ساپکو تاسیس و اقدام به احداث کارخانه تولید میل لنگ و میل بادامک (میل سوپاپ) در زمینی به مساحت 50 هکتار و با زیر بنای تولید حدود 20 هزار متر مربع کرد . این شرکت از تخصص کارشناسان ایرانی و همکاری کارشناسان پژو فرانسه، اقدام به خریداری ماشسین آلات خطوط تولید از شرکت های آلمان، فرانسه، ایتالیا،اسپانیا و سوئد) کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط