فونیکسریمکسبهتام

«اختصاصی عصرخودرو»

رزم‌جامه تازه M کلاس مرسدس برای پیکار با X۵ و کاین

عصر خودرو: نسل سوم شاسی‌بلند های سایز-متوسط مرسدس اگرچه از نظر طراحی ظاهری، به اعتقاد بسیاری از طراحان، یک عقب‌گرد کامل نسبت به نسل دوم (۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱) به حساب می آید اما از نظر آمار فروش، موفقیتی بزرگ برای مرسدس بوده. حال که این نسل به نیمه‌های چرخه تولید رسیده،‌مرسدس تلاش کرده با تزریق جذابیت‌های بصری GLE کلاس کوپه جدید در پیکره جعبه ای تر M (ML) کلاس، چهره ای در خور این آمار فروش قابل‌توجه به این رقیب کهکشانی ب‌ام‌و X۵، آئودی Q۷ و پورشه کاین بدهد. و از این به بعد، این کلاس از شاسی‌بلند های لوکس مرسدس با نام GLE کلاس تولید و عرضه خواهند شد.

رزم‌جامه تازه M کلاس مرسدس برای پیکار با X۵ و کاین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، در کنار خشم جذاب تری که چهره این کلاس را به طراحی تهاجمی تر و مدرن تر نسل جدید ساخته های مرسدس نزدیک کرده و البته، اندک تغییراتی در چراغ ها و سپر عقب، کابین نیز با حفظ ارتباط بصری با کابین مدل پیش از فیس‌لیفت، چهره ای مدرن‌تر و خوش‌ساخت تر به خود گرفته و با گستره ای از تزئینات و آپشن‌های مختلف، به مراتب لوکس تر از گذشته جلوه می کند.
    پس‌لرزه این تغییرات به لیست بلندبالای پیشرانه های این نسل از شاسی‌بلند سایز-متوسط مرسدس نیز رسیده اما بی‌شک هیجان اصلی پیشرانه‌های GLE کلاس، در دل نیروگاه V8 5.5 لیتری توئین‌توربویی است که با 550 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن متر بیشینه گشتاور، زیر کاپوت Mercedes-AMG GLE 63 قرار می گیرد. رقیب اصلی BMW X5 M با این قلب تپنده نیرومند، در 4.3 ثانیه به تندی یکصد کیلومتر در ساعت دست می یابد. نیرومند‌تر و سریع تر از این مدل، Mercedes-AMG GLE 63 S است که با 27 اسب بخار قدرت و 60 نیوتن متر گشتاور بیشتر، 0 تا 100 را در 4.2 ثانیه تخته می کند. GLE کلاس مرسدس در مدل پلاگ-این هایبرید GLE 500 e 4MATIC نیز قابل سفارش خواهد بود. این مدل که از پیشرانه ای متشکل از یک موتور V6 3.0 لیتری بنزینی BlueDIRECT، باتری های لیتیم-یون 8.8 کیلو وات ساعت و موتور الکتریکی قرار گرفته در گیربکس 7 سرعته خودکار 7G-TRONIC Plus، 436 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور می گیرد، صدی تنها 3.3 لیتر بنزین می سوزاند و در حالت تمام‌الکتریکی، با حداکثر سرعتی محدود به 130 کیلومتر در ساعت، قادر به طی کردن مسافتی بالغ بر 30 کیلومتر است.

    * مجید رقیبی

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو