فونیکسریمکسبهتام

معاون سازمان اتوبوسرانی شهرداری شیراز خبر داد

ساخت بیش از ۳۰۰ سرپناه جدید در شیراز

عصر خودرو : معاون برنامه‌ریزی سازمان اتوبوسرانی شهرداری شیراز از ساخت بیش از ۳۰۰ سرپناه جدید در این شهر خبر داد.

ساخت بیش از ۳۰۰ سرپناه جدید در شیراز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، منصور مفتاحی گفت: علاوه بر احداث این تعداد سرپناه جدید، سایر سرپناه‌های اتوبوس نیز در حال نوسازی و استاندارد‌سازی است تا از حالت چند مدلی بودن خارج‌ شده و بر زیبایی مبلمان شهری افزوده شود.

    وی افزود: در حال حاضر هزینه خرید یک اتوبوس 450 میلیون تومان است؛ از این‌ رو با توجه به هزینه بالای توسعه ناوگان از طریق خرید، بازسازی اتوبوس‌های در حال فرسودگی نیز مدنظر قرار دارد.

    مفتاحی ادامه داد: 300 دستگاه اتوبوس را تا پایان سال 94 به ناوگان اتوبوسرانی شیراز اضافه خواهیم کرد که اعتبارات آن پیش‌بینی‌شده و مراحل عقد قراردادش در حال طی شدن است.

    این مدیر شهری خاطرنشان کرد: باید فرهنگ استفاده از اتوبوس در شهروندان نهادینه‌ شده و با خطوط ویژه اتوبوسرانی به ‌سرعت حرکت اتوبوس‌ها افزوده شود تا مردم به استفاده از این وسیله حمل‌ونقل عمومی رغبت داشته باشند.

    *50 درصد صندلی اتوبوس‌های قدیمی را تعویض کرده‌ایم

    معاون برنامه‌ریزی سازمان اتوبوسرانی شهرداری شیراز با اشاره به تعویض 50 درصد صندلی‌های کهنه اتوبوس‌ها در راستای افزایش رغبت شهروندان به استفاده از اتوبوس اضافه کرد: راننده در زمانی که در پایانه توقف می‌کند باید در مورد سوخت پیش‌بینی لازم را انجام دهد و این‌که در وسط راه مردم را پیاده کنند به‌ هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست.

    مفتاحی یادآور شد: اتوبوس‌ها باید در پایان خط و بین ایستگاه‌ها، تعرفه زمانی را رعایت کنند و به‌ این ‌ترتیب اگر اتوبوسی از مسیر خارج شود بازرسان به‌ سرعت مطلع شده و به مورد رسیدگی می‌کنند.

    این مسئول تصریح کرد: تلفن گویای سازمان اتوبوسرانی 38331612 است و به‌ غیر از این به‌ زودی سیستم کنترل ناوگان از طریق کدبندی راه‌اندازی می‌شود تا مردم بتوانند موارد را به‌ سرعت با پیامک اطلاع‌رسانی کنند.

    وی ادامه داد: خط ویژه اتوبوس خطی است که تنها اتوبوس در آن باشد و به سبب شرایط ویژه میدان غدیر تا چهارراه ملاصدرا، خط تلفیقی را پذیرفتیم و به‌زودی ساماندهی این خط را انجام می‌دهیم.

    مفتاحی با اشاره به مصوبه شورای شهر در مورد افزایش قیمت کرایه اتوبوس افزود: افزایش قیمت‌ها میانگین حدود 18 درصد بوده و 50 تومان بر قیمت خطوط افزوده ‌شده که به دلیل افزایش هزینه‌های تعمیر، نگهداری و سوخت است.

    به گفته وی، افزایش در بخش نقدی بیشتر است تا شهروندان ترغیب شوند از کارت استفاده کنند.

    *اهدای جایزه به مشتریان مستمر اتوبوس

    وی اظهار کرد: از همین ماه هر فردی که از کارت اتوبوس استفاده کرده باشد و حتی یک مورد تراکنش کارت اتوبوس داشته باشد در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شود و جوایز ارزنده‌ای برای تشویق استفاده از کارت پیش‌بینی‌شده است.

    مفتاحی افزود: کارت‌هایی که در حال حاضر به شهروندان ارائه می‌شود شهروندی است که در مترو و اتوبوس همزمان کاربرد دارد و در آینده نزدیک حدود 16 مورد خدمات با این کارت ارائه خواهد شد که پرداخت در مواردی از قبیل تاکسی، پارکینگ‌ها، مراکز دیدنی و فروشگاه‌های زیر نظر شهرداری و ... را شامل می‌شود.

    معاون برنامه‌ریزی سازمان اتوبوسرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: شهروندانی که کارت انصار در اختیار دارند و می‌خواهند آن را به کارت شهروندی (بانک شهر) تبدیل کنند می‌توانند با مراجعه به باجه‌ها و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای تعویض کارت را انجام دهند.

    وی در پایان گفت: نصب و استقرار تابلوهای روان و پخش پیام گویشی و شنیداری برای اعلام ایستگاه فعلی و ایستگاه بعدی در دستور کار اتوبو‌سرانی قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو