فونیکسریمکسبهتام

صدور ۳۳۰۰ پلاک ویژه معلولان در سال جاری

عصر خودرو : مدیرکل دفتر توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار فرد مجهول‌الهویه را در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌کنیم این در حالی است که ظرفیت کل ما برای نگهداری در مراکز شبانه‌روزی ۴۲ هزار نفر است و ۶۰۰ نفر با احکام قضایی پشت نوبت خدمات هستند و ما تلاش می‌کنیم برای نگهداری افراد مجهول‌الهویه ظرفیت ایجاد کنیم.

صدور ۳۳۰۰ پلاک ویژه معلولان در سال جاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، رضایی در نشست خبری که امروز در سازمان بهزیستی برگزار شد، افزود: بیشتر تلاش خود را متمرکز بر نگهداری از افراد مجهول‌الهویه‌ای می‌کنیم که از طریق قوه قضاییه و شهرداری تهران به بهزیستی معرفی می‌شوند.

    وی با اشاره به طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده اظهار کرد: در این زمینه به 6000 نفر در سال گذشته خدمات دادیم و در سال جاری تلاش می‌کنیم این رقم را به 12 هزار نفر برسانیم البته تحقق این هدف منوط به تامین اعتبار لازم است.

    مدیرکل دفتر توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور در ادامه افزود: با توجه به محدودیت تامین پرسنل متاسفانه سیاست واگذاری پرونده‌ها را به بخش غیردولتی در پیش گرفتیم و سال گذشته 138 هزار پرونده به بخش غیردولتی واگذار شد و تلاش می‌کنیم در سال جاری این رقم را به 200 هزار پرونده برسانیم.

    رضایی با اشاره به برگزاری همایش توانبخشی مبتنی بر خانواده اظهار کرد: قصد داریم دومین همایش توانبخشی مبتنی بر خانواده را در سال جاری برگزار و اثربخشی این روش را برررسی کنیم.

    مدیرکل دفتر توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور درباره ترخیص مددجویان از مراکز شبانه‌روزی سازمان بهزیستی گفت: سال گذشته 1274 نفر را ترخیص کردیم و قصد داریم در سال جاری 1000 نفر دیگر را ترخیص کنیم.

    در ادامه این نشست خبری، کیوان داوتگران، مدیرکل توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وضعیت صدور کارت جدید معلولان اظهار کرد: کار حوزه توانبخشی کارت صادر کردن نیست و ما چوپان دروغگو نیستیم. سازمان بهزیستی در این زمینه سه سال کار دقیق انجام داده است و باید ببینیم که چه کسانی نمی‌گذارند کارت صادر شود. در واقع صادر نشدن کارت معلولان هیچ ربطی به سازمان بهزیستی ندارد.

    وی با بیان اینکه یکی از کارهای موفق حوزه توانبخشی ارائه پوشش خدمات پرستاری ضایعه نخاعی است، اظهار کرد: در حال حاضر همه افراد تحت پوشش، خدمات پرستاری دریافت می‌کنند.

    مدیرکل توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اخذ پلاک ویژه برای معلولان گفت: 3300 معلول در سال 93 پلاک ویژه تردد در سطح شهر را به صورت رایگان و دائمی دریافت کردند و اگر سوءاستفاده‌ای از این پلاک‌ها می‌شود، تقصیر آن متوجه سازمان بهزیستی نیست.

    دواتگران افزود: در سال 92، 6400 پلاک ویژه صادر شد. علت کاهش صدور این پلاک‌ها در سال 93 انجام سخت‌گیری‌های بیشتر بود، چراکه باید اعتماد نیروی انتظامی را جلب می‌کردیم. در سال جاری نیز قصد داریم برای 3300 معلول، پلاک ویژه دریافت کنیم.

    وی در زمینه واردات خودرو برای معلولان اظهار کرد: برای دریافت مجوز این کار در مرحله اول 120 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و ما شاخص‌ها را برای دریافت این تسهیلات به مرور سخت‌تر کردیم به گونه‌ای که در مراحل بعدی 80 هزار، 40 هزار و 12 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند و در مرحله آخر 4700 نفر مجوز این کار را دریافت کردند اما اگر می‌بینیم معلولی این مجوز را به ازای دریافت 2 میلیون تومان به یک دلال می‌فروشد، این کار تقصیر سازمان بهزیستی نیست و معلول با انجام این کار شان خود را پایین می‌آورد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو