فونیکسریمکسبهتام

از سوی بخش مطالعات بازار «خودرو امروز» منتشر شد

آمار تولید تفصیلی فروردین ماه صنعت خودرو کشور

عصر خودرو: "بخش مطالعات بازار خودرو امروز" گزارش تفصیلی تولید خودرو های سواری در فروردین ماه ۱۳۹۴ را منتشر کرد.

آمار تولید تفصیلی فروردین ماه صنعت خودرو کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از بخش مطالعات بازار «خودرو امروز»، خودروسازان کشور در فروردین ماه در مجموع 54,952 دستگاه انواع خودرو سواری (شامل خودروهای شاسی بلند و کراس اوور) تولید کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال پیش رشد 55درصدی را نشان می دهد.
    در فروردین ماه، بیشترین سهم بازار تولید خودرو در کشور متعلق به ایران خودرو بود و این شرکت توانست با تولید 28,906 دستگاه انواع خودرو، سهم 52.6درصدی را از آن خود کرد که هر چند اندکی پایین تر از سهم بازار متوسط این شرکت در سال 93 است، اما همچنان جایگاه ایران خودرو را به عنوان بزرگترین خودروساز ایران تثبیت می کند. همچون سال گذشته، پژو پارس بیشترین سهم را در سبد محصولات ایران خودرو داشته و با تولید بیش از هفت هزار دستگاه، رتبه نخست تولید را در میان محصولات ایران خودرو از آن خود کرده است و به تنهایی 14درصد از سهم بازار خودروهای سواری در ایران را در اختیار دارد. پس از پژو پارس و با اختلافی اندک، پژو 405 پرتیراژ ترین محصول ایران خودرو است و پس از این دو مدل به ترتیب پژو 206 و سمند قرار دارند. در میان محصولات ایران خودرو همچنین شاهد افزایش تولید رانا نسبت به مدت مشابه سال پیش هستیم و این در حالی است که در مجموع 12ماهه سال گذشته، رانا شاهد افت تولید بود.
    پس از ایران خودرو، گروه خودروسازی سایپا (شامل محصولات تولید شده در سایپا و پارس خودرو) در رتبه دوم جدول رده بندی تولید فروردین ماه ایستاده است. گروه سایپا در مجموع 20,616 دستگاه انواع خودرو تولید کرده است تا سهم 37.5درصدی از بازار خودرو ایران را از آن خود کند. در این میان سهم تولیدات سایپا 15,054 دستگاه و سهم تولیدات پارس خودرو 5,562 دستگاه بوده است تا به این ترتیب سهم تولیدات سایپا در سبد محصولات گروه نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند. بخش عمده ای از افزایش نسبت تولیدات سایپا به افزایش تیراژ قابل توجه تیبا نسبت به مدت مشابه سال پیش بازمی گردد. در فروردین ماه سایپا 5,191 دستگاه تیبا تولید کرد که در مقایسه با تولید کمتر از هزار دستگاه در سال گذشته افزایش چشمگیری است. در مقابل تولید تندر90 که به طور اختصاصی در پارس خودرو تولید می شود کاهش داشته تا در مجموع سهم تولیدات پارس خودرو در سبد گروه سایپا نسبت به سال پیش از آن کم شود. در میان تولیدات گروه سایپا، همچون گذشته خودرو های خانواده پراید بیشترین سهم را داشته اند. در فروردین ماه مجمعا 14,390 دستگاه انواع پراید در سایپا و پارس خودرو تولید شده است تا این خودرو همچون سال های اخیر بیشترین حجم تولید را به خود اختصاص دهد ضمن آنکه پراید به تنهایی 26درصد سهم بازار را از آن خود کرده است. پس از پراید، تیبا بیشترین سهم را در سبد محصولات پارس خودرو دارد و سراتو با اختلاف زیاد در رتبه سوم ایستاده است.
    پس از ایران خودرو و گروه سایپا، کرمان خودرو در رتبه بعدی جدول تولید خودرو در کشور ایستاده است. این شرکت که سال گذشته رقابتی تنگاتنگ با مدیران خودرو برای کسب سهم بازار بیشتر داشت و در نهایت هم توانست با اختلاف اندکی مدیران خودرو را شکست دهد، امسال هم توانسته در آمار تولید فروردین ماه از رقیب خود پیشی بگیرد. کرمان خودرو در فروردین ماه 2,694 دستگاه خودرو تولید کرده است که از این میان لیفان X60 با تولید بیش از 1,700 دستگاه، بیشترین سهم را در سبد تولیدات این شرکت داشته است. تولید این تعداد خودرو در فروردین ماه از سوی کرمان خودرو در حالی است که در فروردین ماه سال گذشته آمار تولید این شرکت صفر بوده و به این ترتیب به نظر می رسد دوران موفقیت های کرمان خودرو ادامه دارد.
    مدیران خودرو هم هر چند در نهایت نتوانست در آمار تولید فروردین ماه، کرمان خودرو را پشت سر بگذارد اما با تولید 2,501 دستگاه خودرو نسبت به سال 93 موفق تر عمل کرد ضمن آنکه تنوع تولیدات در این شرکت بالاتر از رقیب است و به این ترتیب رقابت میان این دو شرکت در سال جاری همچنان ادامه خواهد داشت.
    جهت دریافت نسخه کامل این گزارش شامل آمار تولید تفکیکی خودروسازان کشور، آمار مقایسه ای و نمودار های مربوطه می توانید درخواست خود را به msd@khodroemrooz.com ارسال کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو