فونیکسریمکسبهتام

ابهام در امضای تفاهمنامه اولیه

سفر سه روزه مدیران پژو به ایران

عصر خودرو : در راستای مذاکرات ایران‌خودرو و پژو برای آغاز همکاری دوباره، تیمی از شرکت پژو به ایران سفر کرده و پس از انجام مذاکرات اولیه در جلسه روز گذشته، قرار است مذاکرات امروز و فردا نیز ادامه داشته باشد.

سفر سه روزه مدیران پژو به ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سه روز پس از سفر آخر هفته گذشته یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو به فرانسه، یک تیم کارشناسی از پژو به ایران سفر کرده است.

    در جریان این سفر، روز گذشته مذاکرات اولیه مربوط به این سفر در جلسه‌ای بین ایران خودرو و پژو مطرح و قرار شد ادامه بحث‌ها امروز و فردا نیز بین دو شرکت خودروساز پیگیری شود.

    مذاکره بین دو خودروساز ایرانی و فرانسوی در حالی پیگیری می‌شود که ابهاماتی در خصوص امضا شدن یا نشدن LOI (نامه‌ای که در آن فکت طرفین مشخص می‌شود) در سفر هفته پیش یکه زارع به فرانسه مطرح است.

    هرچند با استناد به صحبت‌های مطرح شده از سوی مسئولان ایران خودرو، تاکنون چنین توافقی مورد امضا قرار نگرفته است،اما صحبت‌های سخنگوی پژو مبنی بر اینکه بعد از مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته‌ای، قرارداد همکاری مشترک با ایران امضا خواهیم کرد، این شائبه را به وجود می‌آورد که شاید توافق اولیه به امضای دو طرف رسیده است.

    تأکید بر همکاری دوباره ایران خودرو با پژو در شرایطی مطرح است که پس از ترک یک شبه ایران توسط کارشناسان پژو، تولید پژو 206 ایرانی از نیمه دوم سال 91 توسط کارشناسان ایران خودرو آغاز شد و تیراژ تولید این خودرو در نیمه اول سال 92 افزایش یافت و این تولید با انتصاب یکه زارع در مرداد 92، تاکنون ادامه یافته است.

    کارشناسان صنعت خودرو معتقدند خودروسازان ایرانی برای جذب همکار خارجی باید تلاش بیشتری کنند و این همکاری فقط به دو شرکت پژو و رنو یا شرکت‌های چینی محدود نشود.

    همچنین در مذاکرات جدید باید خسارت وارد شده به ایران در پرونده همکاری با پژو جبران شود و اگر قرار است باز هم با این خودروساز فرانسوی مشارکت شود، تضمین‌های محکمی از این شرکت بدقول اروپایی گرفته شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو