فونیکسریمکسبهتام

سفیر سوئد در تهران در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی:

به دنبال تقویت روابط با آذربایجان‌شرقی به ویژه در بحث خودروسازی هستیم

عصر خودرو : سفیر سوئد در تهران نقش ایرانیان مقیم سوئد را در این رابطه موثر دانست و خواستار توسعه روابط با استان آذربایجان شرقی به ویژه در بحث خودروسازی شد.

به دنبال تقویت روابط با آذربایجان‌شرقی به ویژه در بحث خودروسازی هستیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، پیتر تیلر ظهر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی ایران را یکی از سنتی‌ترین شرکای تجاری کشورش خواند و گفت: مبادلات تجاری ایران و سوئد در دو سال اخیر افزایش داشته است.

    وی نقش ایرانیان مقیم سوئد را در این رابطه موثر دانست و خواستار توسعه روابط با استان آذربایجان‌شرقی به ویژه در بحث خودروسازی شد.

    هری کمراینن، سفیر فنلاند در ایران نیز در ادامه و در این مراسم، حضور سفرای چهار کشور شمال اروپا در تبریز را یک سفر تاریخی خواند و گفت: با توجه به مشابهت ظرفیت‌های استان آذربایجان‌شرقی با این کشورها، این استان را برای سفر انتخاب کردیم.

    وی با اشاره به همکاری نزدیک کشورهای حوزه اسکاندیناوی، از برپایی جشنواره فرهنگی این کشورها در تهران خبر داد و از استاندار آذربایجان‌شرقی برای بازدید از این جشنواره دعوت کرد.
    نورهیم اودلیزه، سفیر نروژ در تهران نیز در ادامه و با حضور در این  با اشاره به اینکه حضور نروژی‌ها در تبریز سابقه‌ای تاریخی دارد، افزود: متاسفانه حجم مبادلات ایران و نروژ پایین است و باید در این زمینه بیشتر کار کنیم.
    وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری برای افزایش حجم معاملات ایران و نروژ، آمادگی شرکت‌های نفتی نروژ برای همکاری در زمینه افزایش برداشت نفت در ایران را اعلام کرد.
    آندرس کریستین هوگارد، سفیر دانمارک در تهران هم در این مراسم با تاکید بر افزایش حجم مناسبات تجاری کشورش با ایران، گفت: علاقمندیم در حوزه انرژی به ویژه انرژی‌های نو و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و همچنین بحث‌های زیست‌محیطی با ایران همکاری داشته باشیم.

    سفرای فنلاند، سوئد، نروژ و دانمارک نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، علاقمندی خود را نسبت به آشنایی با ظرفیت‌های استان آذربایجان‌شرقی اعلام و تصریح کردند که فعالان اقتصادی کشورهای خود را برای سفر به این استان تشویق خواهند کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو