فونیکسریمکسبهتام

طرح برخورد با خودروهای حادثه ساز استمرار یابد

لزوم هوشمندسازی تمامی سیستم‌های ثبت تخلف خودروها

عصرخودرو: عضو کمیسیون اجتماعی با تاکید بر اینکه تمامی سیستم‌های ثبت تخلف خودروها در سطح شهر باید هوشمند شوند، گفت: طرح برخورد با خودروهای حادثه ساز باید استمرار داشته باشد.

لزوم هوشمندسازی تمامی سیستم‌های ثبت تخلف خودروها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل خانه ملت، عبدالرضا مصری در واکنش به طرح برخورد پلیس با خودروهای لوکس حادثه ساز گفت: طرح پلیس راهور تهران مبنی بر برخورد با خودروهای لوکس حادثه ساز اقدامی بسیار مثبت بوده و لازم است به صورت جامع و کامل و البته به شکل مداوم اجرا شود.

    نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: در زمینه اجرای جامع طرح برخورد با خودروهای لوکس حادثه ساز اگر چنانچه نقص‌ قانونی یا کمبود نیروی انسانی وجود دارد باید از ابتدا رفع شود تا در ادامه اجرای طرح با مشکل مواجه نشود، البته نگرانی در خصوص اجرای مقطعی و کوتاه مدت برخی طرح‌ها هم وجود دارد.

    وی با بیان اینکه طرح پلیس راهور تهران مبنی بر برخورد با خودروهای لوکس حادثه ساز در پایتخت نباید به صورت مقطعی اجرایی شود زیرا تاثیرگذار نخواهد بود، گفت: امنیت اجتماعی زیرمجموعه‌های مختلفی اعم از امنیت روانی، امنیت حقوقی، امینت زیست محیطی و آب و هوا، امنیت شهروندی و غیره را شامل می‌شود در همین راستا طرح‌هایی مانند طرح جدید پلیس راهور که برخواسته از تدبیر و تفکر است در راستای تامین امنیت در جامعه و بسیار مثبت خواهد بود، اما باید متذکر شد که طرح‌های که به سرعت در واکنش به فرمایشات مقام معظم رهبری به شکل مقطعی صورت می‌گیرد تاثیرگذار نیست و ضروری است تلاش ها برای تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری استمرار داشته باشد.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه در برقراری امنیت اجتماعی تمامی دستگاه‌ها متولی امر هستند، گفت: البته نیروی انتظامی موفق‌ترین دستگاه در برقراری امنیت اجتماعی است، هرچند سازمان‌هایی چون شهرداری‌ها، دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های اجرای می‌توانند دست به دست هم دهند تا امنیت اجتماعی مستدام شود.

    مصری با بیان اینکه برقراری امنیت اجتماعی اقدامی فرا دستگاهی و فرا بخشی است، گفت: در حال حاضر تمامی تونل‌های شهر تهران مجهز به سیستم هوشمند است که از این جهت هیچ خودرویی نمی‌تواند سرعتی بیشتر از حد مجاز داشته باشد، این اقدام سبب شده تا سیستم‌های هوشمند بدون حضور فیزیکی پلیس آرامش ایجاد کند.

    عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که تنها خودروهای لوکس در سطح شهر خسارت به بار نخواهند آورد، هرچند خودروهای لوکس برجسته می‌شوند اما خودروهای معمولی دیگر نیز دچار حادثه می‌شوند در نتیجه نباید تصادف را ملاک قرار دهیم و ضروری است تا سیستم‌های ثبت تخلفات را در شهر‌ها هوشمند سازیم تا علاوه بر جلوگیری از بروز تخلف، نظم و انضباط شهری را برقرار سازیم.

    بر اساس این گزارش، طی روزهای اخیر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تشدید طرح برخورد قانونی پلیس با رانندگان حادثه ساز خودروهای مدل بالا در پایتخت خبر داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط