فونیکسریمکسبهتام

گسترش دامنه اعتصاب کارگران کارخانه خودروسازی در ترکیه

عصرخودرو: بدنبال گسترش دامنه اعتصاب های کارگری در کارخانه خودروسازی رنو در شهر بورسای ترکیه، خط تولید در این کارخانه که بیش از ۵ هزار کارگر در آن اشتغال دارند، به طور کلی متوقف شد.

گسترش دامنه اعتصاب کارگران کارخانه خودروسازی در ترکیه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، اعتصاب کارکنان کارخانه خودروسازی بورسا، شب گذشته شروع شده و دامنه آن امروز جمعه گسترش یافته است.

    بر اساس این گزارش، کارگران در شیفت عصر (ساعت 16 تا 24)، با دست کشیدن از کار، خط تولید کارخانه را متوقف کرده ولی محل کار خود را ترک نکردند و بدنبال این اعتراض کارکنان شیف بعدی نیز در بیرون از کارخانه رنو دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.

    در هر نوبت کاری حدود 1500 نفر مشغول کار می شوند و گفته می شود در هر نوبت کاری 400 دستگاه خودرو در این کارخانه تولید می شود.

    اعتصاب کارگران این کارخانه خودروسازی در پی بی نتیجه ماندن مذاکرات بین کارفرما و کارگران و حل نشدن اختلاف بین کارگران کارخانه رنو با سندیکای کارگران فعال در صنعت خودروسازی ترکیه موسوم به ترک متال و مدیریت کارخانه رنو، شروع شده است.

    کارگران معترض از عدم افزایش حقوق و مزایا و بی توجهی به حقوق خود شاکی هستند. آنها تهدید کرده اند درصورتی که کارفرما به خواسته های کارگران توجه نکند، به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

    اعتصاب کارگران در شرایطی انجام شده است که در سال جاری بخش صنعت خودروسازی به عنوان تنها بخشی از اقتصاد ترکیه شاهد رشد تولید قابل توجهی نسبت به سال گذشته می باشد.

    به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، ادامه اعتصاب های کارگری می تواند ضربه ای سخت به فرایند رو به رشد تولید در صنعت خودروسازی ترکیه وارد کند.

    براساس آخرین داده های اقتصادی در ترکیه، رشد بخش صنعت خودرسازی این کشور در چهار ماه نخست سالجاری میلادی نسبت به دوره مشابه سال گذشته 28 درصد افزایش یافته و به 455 هزار دستگاه رسید. این افزایش فقط در تولید خودروی سواری 15 درصد می باشد.

    صنعت خودروسازی ترکیه، در واقع نقش لوکوموتیو در صادرات این کشور را دارد و بروز وقفه ای در تولید، می تواند تاثیر تعیین کننده ای در رشد کلی صادرات ترکیه داشته باشد.

    کارخانه رنو - داچیا در ترکیه با امتیاز فرانسه فعالیت دارد و یکی از بزرگترین کارخانجات خودروسازی این کشور به شمار می رود. این کارخانه در سال گذشته افزون بر 133 هزار دستگاه تولید داشت که 17.4 درصد آن را خودروی سواری تشکیل می داد. رنوی ترکیه 16 سال است از نظر تولید خودروی سواری در این کشور عنوان نخست را دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو