فونیکسریمکسبهتام

عباسپور:

خودروسازان صرفاً در حوزه خوروسازی فعالیت کنند تا کیفیت کار خود را بالا ببرند

عصر خودرو :سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در جمع خبرنگاران گفت: وزیر صنعت توضیح دهد که تیم‌هایی همچون سایپا و پیکان کدام مشکل خودروسازان را حل کرده که الآن تیم‌های بزرگ استقلال و پرسپولیس چنین کنند

خودروسازان صرفاً در حوزه خوروسازی فعالیت کنند تا کیفیت کار خود را بالا ببرند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از نسیم آنلاین ، روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حاشیه جلسه علنی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران توضیحاتی در خصوص حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه روز گذشته این کمیسیون و مباحث مطرح شده پیرامون مزایده باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و ورود خودروسازان به این امر ارائه کرد.

    عباسپور با تأکید بر اینکه خودروسازان باید صرفاً در حوزه خوروسازی فعالیت کرده تا بتواند کیفیت کار خود را بالاتر برده و محصول داخلی را با قیمت مناسب‌تری ارائه دهند.

    وی اظهار داشت: باید توجه شود که در اقتصاد بدون مرز وقتی شرکتی محصولش را با کیفیت بالاتر و قیمت کمتری ارائه دهد پا برجا خواهد بود لذا خودروساز صرفاً باید به دنبال خودروسازی باشد و نباید در جهت تقویت دیپلماسی کشور حرکت کند.

    وی با بیان اینکه گفته ما این است که خودروسازان نباید در اثر فشار عناصر سیاسی داخلی سایت‌هایی را در این استان یا آن استان ایجاد کنند متذکر شد چرا که این رویه حتماً ضربه‌ای اقتصادی به صنعت خودروی داخلی وارد می‌کد و در واقع باید تأکید کنم که بسیاری از سایت‌های ایجاد شده خودروسازی در کشور توجیه اقتصادی ندارند.

    سخنگوی کمیسیون صنایع ومعادن مجلس در ادامه بیان داشت: به وزیر صنعت گفته‌ایم که برای خودروسازان بزرگ تعیین تکلیف نکنید و نخواهید که این خودروسازان در مزایده تیم‌های پرسپولیس و استقلال شرکت کنند.

    وی با بیان اینکه در جلسه دیروز کمیسیون صنایع به وزیر گفته‌ایم وقتی به دنبال خرید تیم‌های پر طرفدار استقلال و پرسپولیس بر می‌ایید باید توجه کنید که این تیم‌ها هزینه‌بر هستند اظهار داشت: به وزیر گفته‌ایم که شمایی که زیان انباشته دارید و نمی‌توانید بدهی خود را به قطعه‌سازان ارائه دهید چگونه میخواهید به بحث خرید تیم‌های بزرگی همچون استقلال و پرسپولیس وارد شوید.

    عباسپور در همین راستا متذکر شد: خودروسازی کشور نباید قربانی مسائل فرهنگی و ورزشی شود.

    وی ورود خودروسازان به مزایده به باشگاه پرسپولیس و استقلال را بر گرفته از فشار دولت به خصوص وزیر صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان داخلی عنوان کرد و افزود: ما معتقدیم ورود خودروسازان به مزایده استقلال و پرسپولیس بخاطر تحمیل دولت است و خود وزیر صتعت به خودرو سازان گفته که این باشگاه ها را بخرند اما باید متذکر شویم که این یک بنگاه اقتصادی است.

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین تصریح کرد: وزیر صنعت توضیح دهد که تیم‌هایی همچون سایپا و پیکان کدام مشکل خودروسازان را حل کرده که الآن تیم‌های بزرگ استقلال و پرسپولیس چنین کنند.

    وی همچنین متذکر شد طبق اصل 44 باید واگذاری تیم‌های مورد اشاره در مزایده به بخش خصوصی صورت گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط