فونیکسریمکسبهتام

توجه به رالی عامل درآمدزایی

ضرورت حضور بخش خصوصی در مسابقات رالی

عصر خودرو : رئیس هئیت اتومبیلرانی و موتور سواری استان سمنان ازبرگزاری شانزدهمین دوره رالی خانواده به مناسبت فتح خرمشهر در شهرستان شاهرودخبرداد و گفت: دراین مسابقه ۳۰ خودرو در قالب ۹۳ ورزشکار شرکت داشتند.

ضرورت حضور بخش خصوصی در مسابقات رالی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳:۰۰
  • ضرورت حضور بخش خصوصی در مسابقات رالی
  • ضرورت حضور بخش خصوصی در مسابقات رالی
  • ضرورت حضور بخش خصوصی در مسابقات رالی

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، هادی زحمتی صبح جمعه در خلال برگزاری شانزدهمین رالی خانواده شاهرود در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اینکه برنامه ریزی برگزاری این مسابقات به گونه ای است که مسیر مسابقه از بخش های تفریحی و توریستی شهرستان بگذرد عنوان کرد: مناطق بکر و ناشناخته برای مسابقات تعریف می شود تا شرکت کنندگان علاوه بر حضور در مسابقه بتوانند ساعات خوش با جاذبه های دیدنی را در کنار خانواده داشته باشند.

وی اهمیت رعایت نکات راهنمایی رانندگی را در مسابقات رالی خانواده مورد تاکید قرار داد و اذعان داشت: رالی خانواده محیطی شاد، مفرح، آموزشی، ورزشی و رقابتی برای شرکت کنندگان ایجاد می کند و می تواند مانند سایر ورزش ها به جنبه اوقات فراغت آن نیز توجه ویژه داشت.

زحمتی یادآور شد: در این مسابقه 30 خودرو در قالب 93 ورزشکار شرکت کردند که 88 درصد بومی و مابقی از استان های تهران، خراسان و گلستان هستند.

برنامه های هیئت اتومبیلرانی عمدتا به صورت خانوادگی طرح ریزی می شود

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتور سواری استان سمنان ضمن تاکید بر اینکه عمدتا برنامه های این هیئت خانوادگی طرح ریزی می شود عنوان کرد: این موضوع باعث می شود محیط صمیمی و دوستانه ای برای همه بوجود آید و یک روز شاد به صورت کامل در کنار خانواده می گذرد.

زحمتی نقش حمایت های مردمی و مسئولان شهرستان را در برگزاری مسابقات مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: این دست مسابقات به دلیل هزینه بالایی که دارد برای برگزاری با مشکلات مالی مواجه است و برای مرتفع شدن آن نیازمند ورود بخش خصوصی به عنوان حامی مالی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در 24 مورد رالی برگزار شده تنها یک مورد ناهماهنگی از طرف مسئولان اجرایی شهرستان باعث کنسل شدن مسابقه شد اظهار داشت: در سایر موارد همکاری خیلی خوب و دوستانه و قابل تقدیری به خصوص از جانب فرمانداری صورت گرفته است.

برگزاری اولین مسابقه درگ قهرمانی استان هشت خرداد ماه به میزبانی شاهرود

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتور سواری استان سمنان با بیان این مطلب که جمعه هشت خرداد ماه نیز به مناسبت روز جوان برای اولین بار مسابقات درگ کورس 400 متر قهرمانی استان را خواهیم داشت که به میزبانی شاهرود برگزار می شود ادامه داد: شرکت در این مسابقه شرایط خاصی ندارد، هرکس با هر ماشینی می تواند شرکت کند چون اتومبیلها کلاسبندی می شوند و به صورت دو به دو مسیر 400 متری را کورس می گذارند تا در نهایت برنده مسابقه مشخص شود.

زحمتی ضمن تاکید بر این مسئله که استان سمنان در سطح کشور جایگاه خوبی در این ورزش دارد ابراز داشت: ما رتبه های خوبی را چه در موتورسواری چه در اتومبیلرانی کسب کرده ایم حتی در موتور سواری نائب قهرمان آسیا را داشتیم و پایگاه قهرمانی کشور به شمار می رویم.

20 تیم داوری مسابقه رالی خانواده را به عهده دارند

رئیس کمیته رالی شهرستان شاهرود نیز با بیان این مطلب که کارهای اجرایی مسابقه از یک ماه پیش آغاز شده گفت: کار طراحی مسیر از اسفند ماه سال گذشته کلید خورد و مسابقه از شاهرود استارت خورده و از شهر به سمت بسطام خارج شده و به سمت روستاهای تاش و مجن ادامه می یابد و مسیر بازگشت به شهر را خواهیم داشت.

جلال رحمتی تعداد شرکت کنندگان را 90 نفر همراه با 20 تیم داوران دانست و افزود: کلاس توجیهی مسابقه دو روز قبل انجام شده و اعلام نتیجه و اختتامیه شنبه شب در کانون بسیج برگزار خواهد شد.

طراح مسیر این مسابقه با بیان این مطلب که در این مسابقه 40 درصد خانم ها شرکت دارند خاطر نشان کرد: مسابقه از ساعت 9 صبح استارت خورد و تا شش عصر ادامه خواهد داشت.وجود حامیان مالی در برگزاری اینگونه مسابقات ضروری است

وی با بیان این مطلب که هدف طراح، گرفتن پوئن منفی از شرکت کنندگان است تصریح کرد: به عنوان طراح دنبال نقاط مشترک بودم، دو نشانه مشابه، دو متراژ یکسان، دو کوچه نزدیک به هم و ... چرا که با وجود خانوادگی بودن مسابقه هوش زیاد نقشه خوان را می طلبد.

رئیس کمیته رالی شهرستان شاهرود ضمن تاکید بر این مطلب که در مسابقه زمان حرف اول را می زند و دقت و تمرکز باید در کنار آن به صورت صد در صدی وجود داشته باشد عنوان کرد: مسابقات رالی همکاری زیاد مسئولان را می طلبد چرا که مانند مسابقاتی چون فوتبال و والیبال نیست که در محیط بسته برگزار شود بلکه در خیابان ها در کنار حضور مردم انجام می شود.

رحمتی با یادآوری این که شاهرود تنها شهری است که مسابقات رالی در آن برگزار می شود اذعان داشت: وجود حامیان مالی برای برگزاری این دست مسابقات ضروری است در غیر این صورت این ورزش در شهرستان و استان رو به افول خواهد گذاشت.

وی با اشاره به توجه ویژه به شاهرود شناسی در طراحی مسیر مسابقه ابراز داشت: مسیر به گونه ای طراحی می شود که اگر یک خانواده به صورت عادی سفر کند هرگز به آن قسمت ها نخواهد رفت و الزاما اماکن باستانی، امامزاده ها و مناطق طبیعی زیبا در مسیر مسابقه قرار خواهد داشت.

حضور بانوان در دوره های بعد مسابقات رالی پر رنگ تر خواهد بود

نائب رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتور سواری استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب که در حال حاضر حضور بانوان در این گونه مسابقات کمرنگ است افزود: تلاش ما بر این است که طی ماه های آینده حضور خانم ها در این رشته ورزشی بیشتر از گذشته باشد.

صدیقه آقایان با اشاره به اینکه هیچ رشته ورزشی نیست که خانم ها نتوانند توانایی خود را در آن به نمایش نگذارند و موفقیت کسب نکنند خاطر نشان کرد: در این رشته هم شاید خانم ها به قوت آقایان نباشند ولی در کنار هم می توانند توانایی های خود را افزایش دهند.

وی از برنامه ریزی هیئت استان سمنان برای آموزش حرفه ای بانوان در این زمینه خبر داد و تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده شاهد حضور پر رنگ تر بانوان در دوره های بعدی مسابقات خواهیم بود.توجه به مسابقات رالی در شهرستان درآمدزایی ایجاد خواهد کرد

یک شرکت کننده در این مسابقه نیز با بیان این مطلب که پنج دوره در این مسابقات شرکت کرده و در مسابقات کشوری که در شهرستان شاهرود برگزار شده به عنوان داور حضور داشته ابراز داشت: در این مسابقات مقام هایی کسب کرده ام و امیدوارم این دوره جزء تیم های برتر باشم.

مهدی مقیمی برگزاری این مسابقات را منوط به همکار همه جانبه مدیران و مسئولان استان و شهرستان دانست و اظهار داشت: برگزاری این مسابقات در شاهرود شناسی و جذب گردشگر موثر است و در تمام این چند دوره با مکان های دیدنی زیادی آشنا شدم که شاید اگر غیر از این مسابقه بود هرگز به آن ها سفر نمی کردم.

وی در خاتمه با بیان این مطلب که مسابقات شاهرود در سطح بالایی برگزار می شود بیان داشت: این مسابقات اگر مورد توجه مسئولان قرار گیرد می تواند باعث جذب گردشگر و توریست، معرفی شهرستان به سایر هموطنان، ایجاد درآمد برای شهر و ... منجر شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو