فونیکسریمکسبهتام

گرانی جدید سوخت، هزینه حمل‌ونقل را چقدر تغییر می‌دهد؟

عصر خودرو : چند روزی است که خبر تغییر نرخ سهمیه سوخت مطرح است و حالا در مدت زمان نهایی شدن تصمیمات دولت، باید منتظر ماند و دید حمل‌ونقل هوایی و زمینی تا چه اندازه تحت تاثیر تغییر نرخ‎ها قرار می‌گیرند.

گرانی جدید سوخت، هزینه حمل‌ونقل را چقدر تغییر می‌دهد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از اقتصادنیوز، طبق گفته برخی مسئولان در صورتی که نرخ بنزین و گازوئیل به زودی در تصمیم‌گیری‌های دولت نهایی شود، نرخ کرایه حمل‌ونقل نیز به همان نسبت ممکن است تغییر کند.در این باره دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی‎ کشور معتقد است: هنوز تغییر نرخ سوخت نهایی نشده که به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شود، اما در صورت هرگونه تغییر در نرخ سوخت، قطعا بر نرخ بلیت‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

    مقصود اسعدی سامانی به اقتصادنیوز گفت: البته باید پیش از این امر،‌ آزادسازی نرخ بلیت اعمال شود، چرا که همچنان منتظر اجرای این طرح هستیم .

    وی با توجه به تعیین نرخ سود بانکی که به تازگی اعمال شد و اینکه تغییراتی در اقتصاد رخ داده است گفت : بهتر است برنامه دولت برای آزادسازی نرخ بلیت جدی‎تر گرفته شود. طبق قانون باید نرخ بلیت آزاد شود و تصمصم دولت این است که تا پایان سال سوم برنامه پنجم این مصوبه اجرایی شود و اکنون نیز در همین زمان هستیم.

    به گفته وی، تاکنون آزادسازی نرخ بلیت فقط اعلام شده اما اعمال نشده و آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به معنی افزایش نرخ بلیت نیست بلکه  ممکن است ‎آزاد شدن نرخ بلیت به کاهش قیمت و واقعی شدن نرخ بلیت منجر شود و باید تعیین نرخ‌ها بر اساس قانونی باشد که توسط مجلس تصویب می‎شود.

    دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی‎ کشور افزود: البته هم وزیر راه وشهرسازی و هم سازمان هواپیمایی کشور این قول را داده‌اند که تا پایان سال این نرخ تعیین و محقق شود و انتظار می‎رود تا پایان سال تکلیف این قانون اجرایی شود.

    همچنین رئیس کانون انجمن‎های صنفی رانندگان جاده‎ای کشور درباره تاثیر تغییر نرخ سوخت بر حمل‌ونقل جاده‎ای به اقتصادنیوز گفت: مسلما در صورت تعیین نرخ سوخت، هزینه حمل‌ونقل نیز افزایش می‎یابد اما هنوز تعرفه تغییری نکرده است.

    محمد خان‎بلوکی افزود: ممکن است بنزین گران شود اما هنوز افزایش نرخ گازوئیل اعلام نشده است. به هر نسبتی که سوخت گران شود حمل‌ونقل نیز به همان نسبت گران می‌شود.

    وی اظهار کرد: ترددهای امسال نسبت به سال گذشته تعریف چندانی نداشته است و معمولا تا آخر اردیبهشت ماه هر سال روند همین گونه است . البته امسال صحبت‌هایی درباره برداشته شدن تحریم‌ها شده که بی‌تاثیر نبوده و اردیبشهت‎ماه امسال نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است. امسال حجم بار کم‎ترشده و معمولا دو ماه ابتدایی سال اینگونه است. در حال حاضر 511 هزار راننده در کشور زیر مجموعه این انجمن در حال فعالیت هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو