فونیکسریمکسبهتام

از اول تیرماه اجرا می‌شود؛

سهمیه‌بندی سوخت حمل و نقل عمومی جاده‌ای

عصر خودرو : معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه سهمیه بندی سوخت وسایل حمل و نقل عمومی دیزلی از اول تیر اجرایی می‌شود، گفت: سوخت یارانه‌ای براساس پیمایش به این خودروها اختصاص می‌یابد.

سهمیه‌بندی سوخت حمل و نقل عمومی جاده‌ای
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، شهرام آدم نژاد در خصوص سهمیه بندی وسایل نقلیه سنگین و اجرای طرح اختصاص سوخت براساس پیمایش به این خودورها، اظهار داشت: آزادسازی نرخ سوخت مانع اجرای این طرح نمی‌شود و در انتظار تهیه سامانه هستیم تا به زودی این طرح را اجرا کنیم.

    وی با بیان اینکه از اول تیرماه سهمیه بندی سوخت خودروهای سنگین براساس پیمایش اجرایی می‌شود، بیان کرد: وسایل حمل و نقل دیزلی از اول تیرماه براساس پیمایش و میزان عملکردی که دارند، سهمیه سوخت دریافت می‌کنند.

    معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه این طرح موجب کاهش مصرف سوخت می‌شود، گفت: با اجرای این طرح به هر کامیون یا اتوبوس مطابق با عملکرد سهمیه سوخت داده می شود که اگر شرکت نفت انعطاف لازم را در کارت سوخت ایجاد کند، می توانیم سهمیه را هفتگی و یا حتی دو روز یکبار در اختیار شرکت نفت قرار دهیم.

    معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه از این پس رانندگانی که از یک بارنامه چندبار استفاده کنند، سوخت یارانه‌ای تعلق نمی‌گیرد، گفت: یک سامانه پیامکی طراحی کردیم که راننده پس از اینکه بارنامه را تحویل گرفت اطلاعات بارنامه را با پیامک دریافت می کند.

    آدم نژاد در خصوص اینکه ممکن است برخی شرکت‌ها بارنامه های صوری صادر کنند، ادامه داد: مبنای مالیات و عوارض شرکت‌ها، صدور بارنامه است، بنابراین برای آنها توجیه اقتصادی ندارد ضمن آنکه سهمیه در نظر گرفته شده با توجه به شیب جاده، یکسر خالی و درجا کارکردن تعیین می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط