فونیکسریمکسبهتام

رئیس کانون کارفرمایی جایگاه‌داران سوخت کشور:

۷۰درصد قاچاق سوخت بوسیله کارت صورت می‌گرفت

عصرخودرو: رئیس کانون کارفرمایی جایگاه داران سوخت کشور با تاکید بر اینکه قطعا برداشتن سهمیه و تک نرخی شدن سوخت اقدام مبارکی بود، خاطرنشان کرد: حذف سهمیه بندی بنزین خیلی از ناهنجاری ها را برطرف می کند و تا حد زیادی از قاچاق سرمایه ملی جلوگیری خواهد شد.

۷۰درصد قاچاق سوخت بوسیله کارت صورت می‌گرفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایلنا، ناصر رئیسی فر در خصوص تغییر میزان مصرف بنزین طی روزهای اعلام حذف بنزین سهمیه ای و تک نرخی شدن، گفت:  میزان مصرف میزان مصرف در همان حد 69 تا 70 میلیون لیتر باقی مانده و فقط در روز آخر که قرار بود سهمیه ها برداشته شود به 80 میلیون لیتر رسیده بود ولی الان روی 70 تا 73 میلیون لیتر است.

    تراکم تاکسی‌ها در جایگاه‌های سی.ان.جی

    وی افزود: تصور می کنم طی روزهای آینده مراجعات تاکسی ها به جایگاه های عرضه بنزین کم شود چون اکثرا دوگانه سوز هستند و احتمالا در آینده تراکم روی ایستگاه های سی.ان.جی افزایش می یابد.

    رئیسی فر با بیان اینکه خیلی زودتر از این باید سهمیه بندی برداشته می شد تا فساد برداشته شود، تصریح کرد: تا کنون گزارشی مبنی بر ایجاد مشکل در جایگاه ها، ناآرامی و اعتراض دریافت نشده است.

    وی در خصوص تاثیر حذف سهمیه بندی روی کاهش قاچاق سوخت اظهار داشت: قاچاق مقوله پیچیده ای است و کسانی که این کار را انجام می دهند روشهای متعددی را طراحی می کنند.

    رئیس کانون کارفرمایی جایگاه داران سوخت کشور ادامه داد: زمانی که عرضه سوخت با کارت آغاز شد تصور بر این بود که قاچاق نیز کاهش می یابد اما در کوتاه مدت قاچاق چیان راه را پیدا کردند و راحتتر و با سود کلان تر کارتهای سهمیه دار را خریداری کرده و در مناطق مرزی در بشکه ها تخلیه و اقدام به خروج از کشور می کردند به طوری که هر روزه کاروان اتومبیل هایی که با دبه و بشکه بنزین را از مرز می گذراندند و به کشورهای همجوار منتقل و با نرخ های متفاوت می فروختند، مشاهده می شد.

    وی همچنین گفت: تغییر نرخ ارز نیز کمک شایانی به قاچاق چیان کرد و دولت گذشته با تغییراتی که در ارز بوجود آورد قاچاقچیان را پولدارتر کرد.

    رئیسی فر اظهار داشت: در حال حاضر نمی توان از تاثیر حذف سهمیه بندی بنزین روی قاچاق اطلاعاتی بدست آورد زیرا به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هنوز حدود 2 میلیارد و 100 میلیون لیتر در کارت های سوخت باقی مانده و قطعا کسانی که سهمیه بالایی دارند تمام تلاش شان این است که حداکثر بهره را از این سوخت طی مدت باقیمانده ببرند چون هیچ اتومبیلی اگر میزان زیادی سوخت ذخیره داشته باشد نمی تواند در مدت باقیمانده به مصرف برساند لذا به این قاچاقچیان واگذار می کند.

    تاثیر تک نرخی شدن بنزین روی کاهش ناهنجاری‌ها و قاچاق

    وی با تاکید بر اینکه قطعا برداشتن سهمیه و تک نرخی شدن سوخت اقدام مبارکی بود، خاطرنشان کرد: حذف سهمیه بندی بنزین خیلی از ناهنجاری ها را برطرف می کند و تا حد زیادی از قاچاق سرمایه ملی جلوگیری خواهد شد.

    رئیس کانون کارفرمایی جایگاه داران سوخت کشور گفت: طبق آنچه ستاد قاچاق کالا و ارز از رقم قاچاق سوخت اعلام کرده تصور بر این است که حدود 65 تا 70 درصد قاچاق از طریق کارت های سوختی بود که در مناطق مرزی استفاده می شد ولی آمار دقیق هنوز در نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو