فونیکسریمکسبهتام

در آستانه مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)؛

جزئیات آمادگی بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل عمومی برای زائران اعلام شد

عصر خودرو : جزئیات آمادگی بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل عمومی برای شرکت زائران داخلی و خارجی در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) اعلام شد.

جزئیات آمادگی بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل عمومی برای زائران اعلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بخش های مختلف حمل و نقل عمومی جاده ای، ریلی و هوایی برای تسهیل تردد مسافران داخلی و خارجی به منظور شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) ساماندهی  شده است که جزییات تمهیدات بخش های مختلف زمینی، ریلی و هوایی به این شرح است:

    * حمل و نقل جاده ای

    در بخش حمل و نقل جاده ای، در آستانه برگزاری عید نیمه شعبان، برگزاری بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام(ره) و تعطیلات تابستانی چهل و هفتمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی کشور با حضور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، معاون وزیر راه‌وشهرسازی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور و سایر اعضای این کمیته جهت هماهنگی و تعامل لازم تشکیل شد.

    در همین زمینه داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به آمادگی کامل ادارات کل راه و شهرسازی، ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های سراسر کشور در سفرهای پیش رو همچنین طرح سفرهای تابستانی گفت: با هماهنگی‌ تشکل های صنفی حمل و نقل جاده‌ای و تدابیر اندیشیده شده این بخش با تمام توان و ظرفیت انتقال زائران مرقد مطهر حضرت امام (ره) از سراسر کشور و حضور در مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد عروج ملکوتی آن حضرت را عهده‌دار خواهند بود.

    همچنین سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نیز با تاکید بر آمادگی تمامی نیروهای پلیس راهور و راه همچنین سایر ارگانهای ذیربط جهت انجام سفرهای هموطنان در عید میلاد مسعود حضرت ولی‌عصر (عج) به شهرهای زیارتی و به ویژه مسجد جمکران گفت: برای تعطیلات پایان هفته تمهیدات لازم صوت پذیرفته و در این جلسه آخرین هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط انجام خواهد شد و مردم عزیز با آرامش و آسودگی خاطر با برنامه سفرهای خود را به انجام برسانند.

    پیش بینی 30 هزار دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران امام (ره)

    سردار مهری از پیش‌بینی 30 هزار دستگاه اتوبوس جهت انتقال زائران محترم حرم مطهر حضرت امام (ره) خبر داد و افزود: این تعداد علاوه بر خودروهای شخصی است که قصد عزیمت به مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال را خواهند داشت لذا ورود و خروج همزمان این تعداد ناوگان ملاحظات ترافیکی لازم را می‌طلبد که از هموطنان درخواست می‌ کنیم ضمن رعایت نظم و انضباط قوانین و مقررات رانندگی به توصیه‌های همکاران توجه جدی داشته باشند.

    آماگی پایانه‌های مسافری و مجتمع های خدماتی

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران نیز با اشاره به برگزاری چندین جلسه با حضور نمایندگان  ومدیران تشکلهای صنفی و سازمان مدیرت بحران کشور در برگزاری مراسم و ارایه خدمات مناسب به زائران با حداکثر توان گفت: برای انسجام هر چه بیشتر اعزام زائران از سراسر کشور به مرقد مطهر امام خمینی(ره)  پیشنهاد شد  دستورالعملی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تهیه و به تمامی ادارات کل حمل و نقل و پایانه های استانها ابلاغ شود. در این دستورالعمل نحوه خدمات رسانی، شرح وظایف ادارات حمل و نقل و پایانه های استانها  در مبدا، مقصد، قبل و بعد از اعزام، وظایف درمسیر حرکت کاروانها و مواردی از این قبیل قید شده و به سازمان متبوع ارسال شده است.

    شهرکی ثانوی با بیان اینکه اداره کل حمل و نقل و پایان های استان تهران با  هدف حفظ جان زائرین  اقدام به تدوین دستورالعمل تردد کاروانهای پیاده کرده است، افزود: با توجه به جاماندن برخی از زائران از کاروانها هنگام بازگشت لازم است کارگروه ستاد ارتحال  جهت تامین خودرو و بازگشت زائران با هماهنگی ستاد گمشدگان مستقر در حرم همکاری کنند.

    وی ادامه داد: آماده کردن فضای شرکتهای حمل و نقل و پایانه بار و مجتمع های خدماتی رفاهی و ساختمان اداره کل به منظور بزرگداشت این ایام، تهیه بروشور و توزیع آن در مبادی ورودی تهران به رانندگان ناوگان عمومی اتوبوسی به منظور معرفی پارکینگ و محل استقرار و نیز رعایت نکات ایمنی، برپایی ایستگاه صلواتی در پایانه بار و پایانه های چهارگانه مسافر تهران و نیز مبادی ورودی شهر تهران، استفاده حداکثری از ظرفیتهای شرکتهای امداد خودرو، ایجاد گشت مشترک کنترل جاده ای با همراهی پلیس راه، تامین ناوگان در راه مانده و... از دیگر اقدامات پیش بینی شده جهت این ایام است.

    جزئیات خدمات امدادی به زائران حرم امام

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران گفت: از آنجایی که مقصد عمده سفرهای جاده‌ای دراین ایام استان تهران است بنابراین باید محدودیتهای ترافیکی دراین ایام در مرکز مدیریت راههای استان وپلیس راه کشور استعلام وبه سایر دستگاه‌های امدادی اطلاع رسانی شود.

    شهرکی افزود: برای برگزاری مراسم بیست وششمین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اولین جلسه کارگروه امداد ونجات با حضور مدیر کل و پلیس راه شرق، پلیس راه غرب، اداره کل راه و شهرسازی، اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی و امداد خودرو در دفتر مدیریت برگزار شد.

    وی ادامه داد: این اداره کل با هماهنگی پلیس راه گشت سیار مشترکی برای بررسی وضعیت استقرار ایمنی اکیپ های ایمنی در نظر گرفته است.

    مدیرکل حمل و نقل وپایانه های استان تهران گفت: برای ارایه خدمات امدادی به زائران وتقویت پایگاههای امدادی سایر شهرستانهای تحت پوشش در حوزه راههای ارتباطی استان، اورژانس تهران 10دستگاه آمبولانس در مترو شوش، 4 دستگاه در فرودگاه مهرآباد و6 دستگاه آمبولانس درپایانه آزادی مستقر می‌کند.

    همچنین شهرکی ثانوی یادآور شد مرکز مدیریت حوادث فوریتهای پزشکی دانشگاه شهید بهشتی نیز طبق روال سالهای گذشته پایگاههای امدادی خود را جهت تامین نیرو به سایر ارگانها  در ضلع شمالی حرم مستقر می‌کند.

    وی گفتت: شرکت امدادخودرو نیز با هماهنگی قرارگاه پلیس راه 3 دستگاه جرثقیل سنگین در حوزه پلیس راه فرماندهی انتظامی ویژه شرق و4 دستگاه جرثقیل سنگین در حوزه فرماندهی انتظامی ویژه غرب مستقر  خواهند کرد.

    استقرار پنج ایستگاه خدماتی برای زائران در ورودی‌های تهران

    در همین زمینه فریبرز واحدی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: پنج جایگاه در محورهای تهران- قم، تهران- ساوه، تهران- کرج و محور امام رضا(ع) با ارائه بروشور و اقلام خوراکی به صورت پنج ستاد مشترک آماده راهنمایی و پذیرایی از زائران بارگاه امام خمینی (ره) در روز14خرداد ماه خواهند بود.

    واحدی، با بیان اینکه هزینه و اقدامات انجام شده در حوزه تهران- قم، شهرستان ری و محورهای منتهی به حرم امام برای پشتیبانی این مراسم بالغ بر 20 میلیارد ریال بوده است افزود: ترمیم و اصلاح نرده های رفوژ وسط آزاد راه تهران- قم و فنس های ضلع غربی حرم، خط کشی محورهای منتهی به حرم  شامل آزادراه راههای اصلی، فرعی و روستایی، لکه گیری و روکش آسفالت قسمت های مورد نیاز آزادراه تهران- قم، زیرسازی و آسفالت راه روستایی مجیدآباد (راه دسترسی ضلع شرقی حرم) به طول یکهزار و 800 متر، شانه سازی، اصلاح شیب شیروانی و ایمن سازی از مهم ترین اقدامات راه و شهرسازی تهران در طول یک ماه گذشته و در این محدوده بوده است.

    وی ادامه داد: نیروهای راهداری در روز 14 خرداد در آماده باش کامل برای ایجاد دو دور برگردان موقت بعد از عوارضی قم، انسداد آزاد راه تهران- قم، هدایت مسافران از خروجی حسن آباد و هدایت و همراهی زائران در اکیپ های شبانه روزی گشت های راهداری هستند.

    آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای برای جابه‌جایی زائران حرم امام (ره)

    همچنین معاون حمل و نقل سازمان راهداری با بیان اینکه در آستانه بیست و ششمین مراسم بزرگداشت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی تدابیر لازم برای جابه‌جایی زائران حرم مطهر امام خمینی (ره) اتخاذ شده است، گفت: ضمن هماهنگی کامل با مسوولان تشکیل ستاد برگزاری بزرگداشت امام (ره)، همکاری تمامی ارگان ها و اتحادیه‌های فعال حمل و نقل کشور بالغ بر 20 هزار دستگاه اتوبوس و 35 هزار دستگاه مینی‌بوس و 36 هزار دستگاه سواری کرایه برای جابجایی زائران در این ایام به کار گرفته شده است.

    غلامی با اعلام آمادگی ادارات کل حمل‌ونقل و پایانه‌های سراسر کشور در زمینه تخصیص اتوبوس‌های دارای استانداردهای فنی و تجهیزات ایمنی جهت جابه‌جایی زائران، افزود: نظارت و کنترل مدیران فنی شرکتهای حمل و نقل قبل از اعزام ناوگان، به ‌کارگیری رانندگان واجد شرایط، تأکید بر رعایت اصول ایمنی و حرکت با سرعت مجاز در طول سفر، تأکید بر کنترل و نظارت از سوی شرکتهای مسافربری در ارایه خدمات مناسب به زائران هماهنگی با امدادگران خودروها و هماهنگی با پلیس راه استان جهت امکان تردد اتوبوس‌ها در محورهای دارای محدودیت‌های ترافیکی از جمله دیگر اقدامات گرفته شده است.

    وی یاداورشد: تشکیل ستاد جاماندگان از کاروان‌های اعزامی استان‌ها در پایانه‌های مسافربری تهران برای اعزام زائران یاد شده  و تأمین ناوگان جایگزین جهت استفاده در صورت بروز مشکلات فنی در ناوگان اعزامی استان‌ها نیز از جمله اقداماتی است که از سوی اداره‌کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تهران انجام می‌شود.

    معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران مبنی بر آماده‌سازی مسیرهای منتهی به حرم مطهر حضرت امام (ره) تصریح کرد: ضمن آمادگی کامل ادارات کل راه‌وشهرسازی در سراسر کشور در جهت برگزاری شایسته مراسم ، اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان تهران به طور ویژه ضمن انجام اقدامات فنی و عمرانی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر به صورت آماده‌باش کامل تا پایان مراسم در خدمت زائران محترم خواهد بود.

    * حمل و نقل ریلی

    بر اساس این گزارش، شرکت راه‌آهن نیز برای تعطیلات نیمه خردادماه به مناسبت ارتحال امام (ره) تمهیداتی در نظر گرفته است.

    در همین زمینه معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه قطعا برای تعطیلات نیمه خرداد برنامه ویژه داریم ، افزود: طبق معمول هر سال تلاش خواهد شد بخشی از مسافران با قطارهای معمول جابه‌جا شوند و برای سایر مسافران نیز قطار فوق العاده یا ویژه در نظر گرفته شود.

    راشدی با بیان اینکه بیشترین ترددهای ریلی در ایام نیمه خرداد به سمت قم و تهران است، از اختصاص قطارهای فوق العاده در مسیرهای تهران-قم و تهران- جمکران خبر داد.

    معاون مسافری راه آهن با اعلام این خبر گفت: همزمان با ایام بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و به منظور رفاه حال سوگواران و زائران آن امام بزرگوار در روزهای 14 و 15 خرداد
    تعدادی قطار فوق العاده به برنامه حرکت قطارهای مسیر تهران- قم و تهران - جمکران و بالعکس افزوده شده است.

    وی افزود:  پیش بینی لازم برای زمان برگشت قطارهای یاد شده انجام شده که متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی راه آهن به نشانی www.rai.ir مراجعه یا از طریق سامانه صدای مسافر به شمار تماس 5149 اطلاعات کامل‌تر را دریافت کنند.

    * بخش هوایی

    محدودیت‌های جاده ای و پروازی 14 خرداد از فرودگاه امام/ جدول تغییر زمان پروازهای هما

    علاوه بر مسافران و زائران داخلی، هر ساله در ایام ارتحال امام (ره) پایتخت ایران میزبان میهمانان خارجی از کشورهای مختلف نیز است. در همین زمینه در جهت تسهیل تردد مسافران خارجی تصمیمات و برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

    نماینده فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در ستاد سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، از پیش‌بینی پذیرش واعزام بیش از هزار میهمان خارجی برای شرکت در این مراسم خبر داد و گفت: هر ساله به مناسب سالگرد درگذشت امام(ره) برنامه‌هایی برای ورود و خروج مسافران از فرودگاه بین‌المللی امام انجام می‌شود که امسال نیز در دستور کار است.

    رئیس جایگاه تشریفات دولت در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: طی سنوات گذشته بین 400 تا 600 میهمان خارجی برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام از طریق این فرودگاه پذیرش و اعزام می شدند که پیش بینی می‌شود امسال این میزان بین هزار تا 1500 نفر باشد.
    وی گفت: برخی از میهمانان از کشورهای مختلف اروپایی، آمریکای جنوبی، آفریقا، شبهه قاره هند، آسیای دور و خاورمیانه هستند.

    علاوه بر این در جهت تسهیل تردد در مسیر منتهی به  حرم حضرت امام (ره) با برنامه ریزی انجام شده، در روز پنجشنبه هیچ پروازی از ساعت 7:45 دقیقه صبح تا ساعت 11:45 دقیقه انجام نمی شود؛ همچنین خروجی فرودگاه به سمت تهران تا ساعت 16 مسدود است.

    به گفته علی کاشانی رئیس روابط عمومی و امور بین الملل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، از ساعت 24  چهارشنبه تا ساعت 16 روز پنجشنبه (14 خرداد) تمامی مسیرهای مسیرهای منتهی به اتوبان تهران - قم به سمت شمال (تهران) از خروجی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) مسدود است.

    وی افزود: از تمام مسافران، مستقبلان، تمامی سطوح پروازی، کادر پروازی و همکاران شاغل در فرودگاه امام (ره) درخواست داریم مسیرهای جایگزین را برای ورود به فرودگاه انتخاب کنند.

    کاشانی تاکید کرد: مسافرانی که بلیت پرواز آنها روز پنجشنبه  است با برنامه ریزی دقیق‌تر و 3ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور یابند.

    همچنین شرکت هواپیمایی هما اعلام کرد با توجه به برگزاری مراسم سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) تعدادی از پروازهای داخلی و بین المللی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران"هما" در روز پنج شنبه 14  خرداد تغییر زمان خواهد داشت.

    مسافران می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 46621888 واحد پاسخگویی فروش تلفنی «هما» تماس حاصل کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو