فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت خبر داد

تصویب مقدماتی دستورالعمل تولید خودروهای هیبریدی و برقی در دولت

عصر خودرو : مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت گفت: دستورالعمل پیشنهادی وزارت صنعت در تولید خودروهای هیبریدی و برقی در کمیسیون زیربنایی هیئت دولت به تصویب مقدماتی رسیده است.

تصویب مقدماتی دستورالعمل تولید خودروهای هیبریدی و برقی در دولت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، با اشاره به اینکه دستورالعمل پیشنهادی وزارت صنعت در تولید خودروهای هیبریدی و برقی در کمیسیون زیربنایی هیئت دولت به تصویب مقدماتی رسیده است، اظهار داشت: قرار است این دستور العمل برای تصویب نهایی به هیئت دولت ارسال شود.

    وی افزود: در دستور العمل تولید خودروهای هیبریدی و برقی، تسهیلاتی برای مصرف کنندگان این خودروها پیش‌بینی شده است که در حال حاضر به‌دلیل عدم تصویب این پیشنهادات امکان اعلام آنها وجود ندارد.

     صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت پیش از این در مورد دستور العمل تولید خودروهای هیبریدی و برقی گفته بود: پرداخت یارانه مستقیم به مصرف‌کنندگان این خودروها به‌دلیل گران بودن آنها و عوارض سالانه و اعمال تخفیف در سود بازرگانی از جمله حمایت‌های برخی از کشورها برای تولید خودروهای هیبریدی و برقی است. بر همین اساس وزارت صنعت هم در دستورالعمل مذکور پیشنهادات مختلفی از جمله معافیت مالیاتی، تخفیفات در بیمه، اعمال نرخ مناسب برق خانگی، استفاده در ساعات غیر پیک مصرف و تعویض سیستم باتری این خودروها را مطرح کرده است که امیدواریم در کمیته‌های تخصصی این موضوعات مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

    معاون امور صنایع وزارت صنعت با بیان این مطلب که زیرساخت استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی در کشور با تولید باتری‌های مرتبط با آن به وجود خواهد آمد، اضافه کرد: تولید باتری مهمترین مسئله‌ای است که باید در تولید این خودروها مورد توجه قرار گیرد.

    صالحی‌نیا با اشاره به مصوبه دولت در سال جاری برای تولید خودروهای سبک، سنگین و موتورسیکلت‌های برقی و هیبریدی گفت: در یکی از بندهای این مصوبه ارائه برنامه تولید و واردات در خودروهای برقی و هیبریدی مورد تأکید قرار گرفته که بر این اساس باید با هماهنگی وزرای صنعت، معدن و تجارت و نیرو و نیز رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شیوه‌های تولید و واردات این خودروها تدوین شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو