فونیکسریمکسبهتام

پروژه های مترو، مصداق اقتصاد مقاومتی است

عصر خودرو : قائم مقام شهردار تهران تاکید کرد که پروژه های مترو تهران در اولویت برنامه های امسال و سال آینده مدیریت شهری قرار دارد.

پروژه های مترو، مصداق اقتصاد مقاومتی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عیسی شریفی در ادامه بازدیدهای هفتگی مسئولان شهری از پروژه های عمرانی مترو تهران و در جریان بازدید و جلسه کارگاهی امروز (دوشنبه) از بخش های مختلف خط 7 مترو تهران اظهار کرد: پروژه های خطوط مترو 6 و 7 هیچکدام از نظر برنامه ریزی و عملیات، ترجیح و اولویتی بر دیگری ندارند و همه توان و همت شهرداری تهران بر این است که این دو خط مهم مترو طبق برنامه زمان بندی،امسال و تا پایان سال آینده به سرانجام برسد.

    قائم مقام و معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران که سرپرستی بازدیدهای هفتگی مسئولان عالی شهری از پروژه های مترو را برعهده دارد، خطاب به شهرداران مناطق و سازمان های ذیربط تاکید کرد که می بایست پروژه های مترو در اولویت نخست برنامه های آنان از جهات گوناگون منجمله رفع موانع تملیکی برای ایجاد کارگاه ها، تامین منابع مالی و... باشد.

    شریفی در خصوص ضرورت توسعه مترو تهران بیان داشت: اگر می خواهیم بخش مهمی از مسایل محیط زیستی، آلودگی هوا، اهداف مدنظر در کاهش سهم هزینه از سبد خانوار و نیز کاستن از آسیب های اجتماعی و نتیجتاً ارتقای سطح زندگی، آرامش و آسایش شهروندان حاصل شود بایست، پروژه های مترو را در اولویت داشته باشیم.

    قائم مقام شهردار تهران گفت: پروژه های مترو کاملاً همسو با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بوده و همه باید برای تحقق آن کمک کنند. 

    فراتر از تکلیف هم توان کار داریم

    در آغاز این بازدید کارگاهی، مهندس هابیل درویشی مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه، با ارائه گزارشی از پیشرفت خط هفت مترو گفت: حفاری و لاینینگ 18 کیلومتر از فاز نخست این پروژه، حدفاصل افسریه تا میدان صنعت آماده ریل گذاری است که امیدواریم با تامین بودجه لازم، عملیات ریل گذاری آغاز و بر اساس برنامه زمان بندی، فاز نخست با شش ایستگاه به بهره برداری برسد.

    وی با اعلام این که برآورد بودجه لازم برای این پروژه 27 کیلومتری با 25 ایستگاه، سه هزار و 600 میلیارد تومان بوده است، گفت: با تامین بودجه لازم و اتمام پروژه، بیش از یک میلیون سفر روزانه به حجم سفرهای مترو تهران افزوده می شود.

    مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه تاکید کرد: مشکل مترو، نقدینگی و بودجه است و هیچ مشکلی از نظر توان مهندسی و کار نداریم و اگر مسایل مالی برطرف شود، فراتر از تکلیف هم توان کار داریم.

    خط 7 مترو تهران از پایانه دولت آباد در جنوب شرق تهران تا میدان بوستان سعادت آباد در شمال غرب تهران امتداد داشته و در مسیر خود در تقاطع خیابان هفده شهریور- قیام با خط شش، در ضلع شرقی میدان محمدیه با خط یک، در خیابان مولوی- خیابان حضرت ولیعصر(عج) با خط سه، در تقاطع بزرگراه نواب- دامپزشکی با خط دو و در تقاطع بزرگراه نواب خیابان آزادی با خط چهار، تقاطع دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو