فونیکسریمکسبهتام

روزنامه دیلی تایمز پاکستان مطرح کرد

کاهش قاچاق سوخت همزمان با آغاز به کار دوباره قطار ایران-پاکستان

عصر خودرو: روزنامه دیلی تایمز نوشت: افتتاح دوباره خطوط ریلی میان ایران و پاکستان باعث کاهش قاچاق کالا بین ۲ کشور می‌شود.

کاهش قاچاق سوخت همزمان با آغاز به کار دوباره قطار ایران-پاکستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، روزنامه دیلی تایمز امروز در مقاله‌ای به عنوان قطار باری پاکستان و ایران نوشت: پس از تعطیلی 5 ساله حرکت قطار در مسیر کویته-زاهدان دوباره آغاز شده است.

    این روزنامه نوشت: عبدالمالک بلوچ سروزیر ایالت بلوچستان با افتتاح پروژه اقتصاد خطوط ریلی ایران و پاکستان این پروژه را گامی در جهت منافع تجاری و بازرگانی دو کشور دانست.

    روزنامه دیلی تایمز می‌افزاید: در حال حاضر، فقط یک قطار در مسیر کویته به تفتان وجود دارد گه ماهیانه به جابجایی کالا در این مسیر می‌پردازد.

    روزنامه دیلی تایمز می‌نویسد: وزارت راه آهن فدرال پاکستان برای فعال نمودن مجدد قطار کویته-زاهدان سرعت این قطار را از 40 کیلومتر در یک ساعت به 120 کیلومتر در ساعت افزایش خواهد داد.

    به گزارش روزنامه دیلی تایمز، خواجه سعد رفیق وزیر راه آهن  پاکستان در این زمینه گفت: با راه اندازی قطار باری در مسیر پاکستان و ایران، برنج از پاکستان و زغال و مواد شیمیایی از ایران انتقال داده خواهد شد.

    دیلی تایمز نوشت: 2 هزار لیتر نفت ارزان که 14 الی 15 روپیه در هر لیتر  بطور پایه ای و ابتدایی از ایران وارد می‌شود و بعدها به 5 هزار لیتر  افزایش می‌یابد نیز از طریق همین قطار جابه‌جا خواهد شد.

    طبق گزارش این روزنامه، افتتاح پروژه اقتصاد خطوط ریلی باعث کاهش قاچاق کالا بین دو کشور می‌شود و هر دو کشور می‌توانند از واردات و صادرات سود ببرند.

    از سوی دیگر، زائران پاکستانی نیز می توانند برای سفر به اماکن مقدسه ایران از قطار استفاده کنند و از حمله تروریست‌ها در مسیرهای جاده‌ای در امان بمانند.

    این روزنامه در پایان تاکید کرد: البته تجارت بین دو کشور زمانی به اوج خود می‌رسد که تحریم‌های ایران برداشته شده و خط لوله صلح نیز به مرحله اجرا درآید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط