فونیکسریمکسبهتام

طی سفر آخوندی به پاریس صورت گرفت

تاکید ایران و فرانسه بر افزایش همکاری‌های مشترک در زمینه حمل و نقلی

عصر خودرو : وزیر راه و شهرسازی کشورمان و همتای فرانسوی‌اش در پاریس با اعلام موافقت اصولیشان برای افزایش تعداد پروازهای موجود بین ایران و فرانسه بر اجرایی کردن سریع آن، اهمیت گسترش ارتباط و تعاملات موجود و افزایش همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

تاکید ایران و فرانسه بر افزایش همکاری‌های مشترک در زمینه حمل و نقلی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در دیدار عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با آلن ویدالیس همتای فرانسوی خود در امور حمل و نقل، ظرفیت های همکاری مشترک در زمینه های حمل و نقل هوایی و زمینی و دریایی مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

    آخوندی در این دیدار رویکردها و برنامه های دولت برای توسعه زیر ساخت‌ها در زمینه حمل و نقل را تشریح کرد.

    وی افزود: علیرغم دو برابر شدن عبور هواپیماهای خطوط بین المللی از فضای جمهوری اسلامی ایران طی یک سال گذشته توانسته ایم با امکانات موجود و نیروهای تخصصی کشورمان به خوبی این موضوع را مدیریت کنیم. لیکن افزایش این درخواست ها و همچنین توسعه روز افزون مسافرین هوایی در ایران، نوسازی ناوگان و تجهیزات هوایی و توسعه فرودگاه های کشورمان امری اجتناب ناپذیر است.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان این که برنامه ده ساله نوسازی و گسترش ناوگان هوایی ایران تدوین و به اجرا گذاشته شده است گفت: در این راستا خرید و افزایش تعداد هواپیماهای موجود و تامین 400 هواپیمای جدید طی 10 سال و همچنین افزایش تعداد پروازها ازجمله با کشور فرانسه ضروریست.

    آخوندی با توضیح برنامه های گسترش فرودگاه امام خمینی و تبدیل آن به یک جهان‌شهر فرودگاهی و ساخت فرودگاه‌های جدید در ایران، از همکاری شرکت های فرانسوی در این زمینه و همچنین توسعه شبکه ریلی و جاده ای کشور استقبال کرد.

    وی ادامه داد: برنامه وسیعی برای برقی کردن خط راه آهن تهران- مشهد، احداث خط راه آهن سریع السیر تهران- فرودگاه امام خمینی- قم- اصفهان به طول 400 کیلومتر، توسعه سهم حمل و نقل سبز و انتقال بار از طریق قطار از پنج درصد در حال حاضر و رساندن آن به 18 درصد و سرمایه گذاری 25 میلیارد دلاری در راه آهن طی 10 سال آینده در دست اجرا داریم.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ناوگان جاده ای کشور افزود: ما در این بخش 127هزار کامیون، با سن متوسط 25 سال با مصرف سوخت بسیار بالا یعنی 56 لیتر در هر 100 کیلومتر داریم و در نظر داریم که 65 هزار کامیون را طی پنج سال آینده نوسازی کنیم.

    ویدالیس ضمن استقبال از گسترش همکاری ها با ایران در زمینه حمل و نقل هوایی، ریلی، جاده ای و دریایی و استفاده از ظرفیت های بالقوه ایران بر حمایت دولت فرانسه از شرکت های فرانسوی برای برقراری و تقویت مناسبات تجاری خود با کشورمان تاکید کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو