فونیکسریمکسبهتام

قرارداد کارخانه آفریقایی پژو امضا شد

عصر خودرو: پژو سیتروئن بمنظور کمتر کردن اتکا به اروپا از طریق بالا بردن فروش در بازارهای نوظهور، قصد دارد با ساخت یک کارخانه در مراکش که تولیدش در سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود، نخستین سرمایه گذاری مستقیم خود در آفریقا را انجام دهد.

قرارداد کارخانه آفریقایی پژو امضا شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، طبق قراردادی که میان کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژو سیتروئن و وزیر صنعت مراکش امضا شد، کارخانه جدید نزدیک شهر کنیترا ساخته می‌شود و با ظرفیت تولید سالانه 90 هزار خودرو شروع به فعالیت می‌کند.

    به گفته ژان کریستوف کِمار، مدیر امور آفریقای پژو، عمده 557 میلیون یورو (628 میلیون دلار) سرمایه گذاری برای ساخت این کارخانه بر عهده این خودروساز خواهد بود.

    پروژه کنیترا نخستین سرمایه گذاری تولیدی پژو تحت مدیریت تاوارس است و تمایل وی به سود بردن از مزایای سازماندهی مجدد از جمله فروش سهم به شرکت چینی دونگ فنگ موتور را نشان می‌دهد.

    این کارخانه که در حدود 47 کیلومتری شمال رباط قرار دارد، نخستین پایگاه پژو در آفریقا خواهد بود که تماما به این شرکت تعلق دارد.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، تاوارس که بیش از یک سال قبل رنو را ترک کرد تا مدیرعامل پژو شود، استراتژی کارلوس قصن، رییس سابق خود را دنبال می‌کند که فعالیت رنو را به بازارهای خارجی توسعه داد و در حال حاضر در دو شهر مراکش و همچنین الجزایر کارخانه دارد.

    پژو که دومین خودروساز بزرگ اروپاست، سال گذشته با شرکت پان نیجریه یک توافق برای مونتاژ مدل 301 امضا کرد و تحت این قرارداد احتمال افزوده شدن سدان 508 و هاچ بک 308 هم پیش بینی شده است.

    این شرکت فرانسوی اعلام کرد که در استراتژی رشد آفریقا و خاورمیانه، کارخانه مراکشی مکمل شراکتش در نیجریه و همچنین پروژه ای خواهد بود که با ایران مذاکره کرده است.

    کارخانه کنیترا خودروهای کامپکت و ساب کامپکت و همچنین موتورهای آنها را خواهد ساخت و ممکن است توسعه پیدا کرده و ظرفیت تولید سالانه اش به 200 هزار دستگاه برسد.

    فروش پژو در آفریقا و خاورمیانه سال گذشته 25 درصد کاهش یافت و به 169 هزار و 400 دستگاه رسید و 5.8 درصد از کل فروش جهانی این شرکت را تشکیل داد. ثبت جدید خودروهای این شرکت در این بازار طی پنج ماه اول سال جاری میلادی 18 درصد رشد کرد و به 76 هزار و 900 خودرو رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو