فونیکسریمکسبهتام

سارقان جلیقه‌پوش، جیب‌بران اتوبوس‎های BRT نیز بودند

عصر خودرو : چهار زن که با پوشیدن جلیقه مخصوص به سرقت از مغازه ها می‌پرداختند پس از دستگیری و شناسایی تصاویرشان توسط شهروندان، اتهامات دیگرشان چون جیب‌بری در اتوبوس های خطوط BRT و کف زنی به بهانه «خُرد کردن تراول چک های بانکی» نیز آشکار شد.

سارقان جلیقه‌پوش، جیب‌بران اتوبوس‎های BRT نیز بودند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، در ساعت 14 مورخه 2 خرداد 94 و از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110، خبر دستگیری چهار سارق زن در خیابان هلال احمر – خیابان انبار نفت به کلانتری 115 رازی اعلام شد.

    با حضور مأموران در محل دستگیری چهار سارق زن، صاحب یک مغازه خشکبار فروشی در اظهاراتش به مأمورین اعلام کرد: این چهار خانم به بهانه خرید خشکبار وارد مغازه ام شدند و در حالیکه یک نفر از آنها به بهانه خرید در حال صحبت کردن با من بود، سه نفر دیگر اقدام به سرقت خشکبار داخل مغازه و پنهان کردن آنها در داخل لباس های خود کرده بودند که بنده در یک لحظه و از طریق دوربین های مداربسته داخل مغازه متوجه آنها شدم.

    کشف خودرو پراید با اموال مسروقه:

    مأموران کلانتری در بررسی اولیه موضوع و بررسی تصاویر دوربین های مداربسته پیش بینی شده در خارج از مغازه، موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو سواری پراید به شماره انتظامی *** هـ 91 ایران 55 شدند که هر چهار زن دستگیر شده از آن پیاده شده و به مغازه خشکبار فروشی مراجعه کرده بودند.

    با شناسایی خودروی پراید و در بازرسی از داخل خودرو  انواع اقلام از قبیل گونی های برنج، ظروف چینی، البسه مردانه و زنانه، پارچه، انواع نوشیدنی، لوازم بهداشتی و آرایشی، لوازم آشپزخانه شامل سرویس چاقو و ... کشف شد.

    پرونده در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ:

    با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت اماکن به شیوه کش‌روی و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 11 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

    اعتراف به سرقت های مشابه:

    با آغاز رسیدگی به پرونده و با توجه به تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته آخرین محل سرقت و همچنین خودروی پراید بدست آمده حاوی اموال مسروقه، متهمان بنام های دولت ( 58 ساله )، کوکب ( 38ساله )، سمیرا ( 43 ساله ) و معصومه ( 35 ساله ) که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشتند صراحتا به سرقت از مغازه خشکبار فروشی و همچنین هشت فقره سرقت مشابه در همان تاریخ دستگیری اعتراف کردند.

    متهمان در اعترافات خود عنوان کردند که در زمان سرقت، یک نفر از آنها تحت عنوان خریدار به سراغ صاحب مغازه رفته و سه عضو دیگر گروه در این فاصله زمانی و با استفاده از غفلت مغازه دار، اموال داخل مغازه را در داخل جلیقه های طراحی شده برای انجام سرقت قرار داده و پس از آن از مغازه خارج می شدند.

    با توجه به اعتراف صریح متهمان به سرقت های مشابه و شناسایی محل های سرقت در محدوده بازار و میدان شوش تهران، کارآگاهان به این اماکن مراجعه کردند و نسبت به شناسایی سایر شکات پرونده که بعضا تعدادی از آنها هنوز متوجه موضوع سرقت نشده بودند، اقدام کردند.مالباختگان پس از حضور در اداره چهاردهم، ضمن شناسایی متهمان در اظهاراتی مشابه عنوان کردند: یکی از این چهار نفر خانم اقدام به خرید اجناس و کالا از داخل مغازه ها کرده و جهت پرداخت پول یک عابر بانک به ما ارائه می کرد اما در هنگام برداشت پول از داخل حساب کارت متوجه می شدیم که داخل حساب عابر بانک هیچ پولی وجود ندارد و به این بهانه و جهت آوردن پول نقد، خانم خریدار به همراه سایر همراهانش از مغازه خارج و دیگر به مغازه مراجعه نمی کردند.

    انتشار تصویر متهمان و شناسایی دهها مالباخته:

    با انتشار تصویر متهمان در خبرگزاری ها و جراید کثیرالانتشار، دهها مالباخته ضمن شناسایی تصویر متهمان و با مراجعه به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کردند که این افراد علاوه بر سرقت از مراکز تجاری، به شیوه و شگردهای مختلف « کف زنی»و «جیب بری» نیز اقدام به سرقت کرده اند.

    بنا بر اظهارات تعدادی از شکات (صاحبان مراکز تجاری) ، متهمان در زمان مراجعه به مغازه های آنها و به بهانه «خُرد کردن تراول چک های بانکی» اقدام به سرقت از آنها به شیوه کف زنی کرده اند.

    تعداد دیگری از شکات خانم نیز در شکایت خود عنوان کردند که در داخل ایستگاه ها و همچنین اتوبوس های خطوط BRT و به شیوه جیب بری، متهمان اقدام به سرقت از آنها کرده اند؛ با شناسایی تعدادی از شکات خانم و بررسی پرونده شکایت  آنها مشخص شد که متهمان عمده سرقت های جیب بری خود را در خطوط میدان راه آهن – میدان تجریش و میدان آزادی – خاوران انجام داده اند.

    سرهنگ کارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی دهها مالباخته و وقوع سرقت های متعدد به شیوه و شگرد مختلف و جهت شناسایی متهمان از سوی دیگر شکات و مالباختگانی که تاکنون موفق به شناسایی تصویر متهمان نشدند، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر چهار متهم پرونده مجددا از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو