فونیکسریمکسبهتام

احتمال تولید یک خودرو ارزان قیمت در ایران

عصر خودرو : مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از احتمال تولید یک خودروی ارزان قیمت جدید خبر داد.

احتمال تولید یک خودرو ارزان قیمت در ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، هاشم یکه‌زارع در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه ساخت خودروهای هیبریدی و الکتریکی بین ایران خودرو و دانشگاه‌های صنعتی شریف و امیرکبیر در رابطه با مذاکره صورت گرفته بین این شرکت با رنو، اظهار کرد: با شرکت رنو در زمینه تولید خودروهای کپچر و کلیو 4 مذاکره کردیم. البته احتمالا با این شرکت در زمینه تولید خودروی بسیار ارزان‌ قیمت EN3 که اخیرا رنو در هند عرضه کرده است همکاری خواهیم کرد.

    وی با بیان اینکه خودرو جدید ایکس 409 که هنوز نامگذاری نشده، اواخر امسال عرضه خواهد شد، خاطرنشان کرد: استراتژی ما در همکاری با شرکت‌های خارجی، انتقال تکنولوژی به قطعه‌سازان داخلی و سرمایه‌گذاری است که این موارد با رنو نیز مطرح شده است.

    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: کیفیت محصولات ما نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته با این حال به دلیل رشد تولید میزان مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش نیز بیشتر شده است.

    وی افزود: بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته تا اسفندماه جهش چشمگیری در کیفیت محصولات ایران خودرو خواهیم داشت به گونه‌ای که تلاش می‌کنیم به اهداف مدنظر در این حوزه دست یابیم.

    یکه‌زارع با بیان اینکه تمرکز ما در سال جاری در سه حوزه کیفیت، خدمات پس از فروش و توسعه محصول است، خاطرنشان کرد: خودروی هیبریدی ایران خودرو تا سه سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید و امیدواریم در این مدت زیرساخت‌های آن نیز در سطح کشور ایجاد شود.

    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: در همه جای دنیا دولت‌ها به خریداران خودروهای هیبریدی و برقی یارانه پرداخت می‌کنند به عنوان مثال در انگلیس در یک خودروی هیبریدی با قیمت 25 هزار پوند، دولت این کشور 12 هزار پوند آن را به عنوان یارانه پرداخت می‌کند.

    وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر طولانی بودن نوبت‌های ارائه شده در تعمیرگاه‌های خدمات پس از فروش این شرکت، اظهار کرد: البته وضعیت نسبت به سال 1392 بهتر شده است با این حال به دلیل رشد 70 درصدی تولید در سال گذشته نیاز به افزایش ظرفیت تعمیرگاه‌ها داریم که این موضوع نیز در دستور کار است.

    یکه‌زارع در پاسخ به اینکه کدام یک از محصولات ایران خودرو تبدیل به خودروی هیبریدی خواهند شد، گفت: در حال حاضر طراحی یک پلتفرم جدید در دستور کار ایران خودرو است و خودروی هیبریدی نیز بر روی همین پلتفرم جدید تولید خواهد شد.

    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می‌شود ایران خودرو بزرگ‌ترین شرکت بدهکار بانکی است، اظهار کرد: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد. در زمان ورودمان به ایران خودرو این شرکت سه هزار و 700 میلیارد تومان بدهی داشت که این میزان اکنون با کاهش 1200 میلیارد تومانی به 2500 میلیارد تومان رسیده است.

    وی درباره موضوع افزایش قیمت خودروهای داخلی، گفت: ما در این زمینه نامه‌نگاری کرده و خواستار قیمت‌های جدید شده‌ایم با این حال در نهایت تابع مراجع قیمت‌گذاری رسمی خواهیم بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو