فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی کرمان:

کاهش۲۰درصد آمار فوتی های تصادفات در کرمان

عصر خودرو : رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در سه ماه ابتدای سال جاری در مجموع ۱۶۶ نفر در حوادث رانندگی در محورهای برون شهری جان باخته اند و ۸۵۲ نفر نیز مجروح شده اند.

کاهش۲۰درصد آمار فوتی های تصادفات در کرمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ احمد حجت آبادی ظهر چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه گفت: در سه ماه گذشته تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی در راه های برون شهری 20 درصد کاهش داشته و در بخش جرحی شاهد افزایش 25 درصدی هستیم.

    وی بیان کرد: از مجموع تصادفات 50 درصد در راه های اصلی، 9 درصد در راه های فرعی و 40 درصد در راه های روستایی رخ داده است.

    وی گفت: در مجموع 28 درصد از حوادث رانندگی در محورهای برون شهری مربوط به واژگونی بوده است.

    سرهنگ حجت آبادی با تاکید بر اینکه با مدیریت سرعت ها آمار حوادث کاهش می یابد، گفت:10 درصد از حوادث رانندگی در محورهای برون شهری مربوط به عابران پیاده بوده است.

    28 درصد تصادفات برون شهری مربوط به موتورسیکلت ها

    وی بیان کرد: در مجموع 28 درصد از تصادفات در محورهای برون شهری مربوط به موتورسیکلت ها بوده است و در این حوادث 20 نفر از راکبان یا ترک نشینان این وسایل جان باخته اند و 207 نفر نیز مجروح شده اند.

    سرهنگ حجت آبادی عنوان کرد: تصادفات مربوط به موتورسیکلت ها در مجموع 28 درصد از مجموع تصادفات را شامل می شود.

    وی به دلایل وقوع تصادفات اشاره کردو گفت: 38 درصد عدم توجه به جلو، 25 درصد تخطی از سرعت مطمئنه، 13 درصد خستگی و خواب آلودگی، 11 درصد انحراف به چپ، هشت درصد عدم رعایت حق تقدم و پنج درصد مربوط به نقص فنی و عدم رعایت فاصله طولی بوده است.

    سرهنگ حجت آبادی یادآور شد: در مجموع 47 درصد از تصادفات مربوط به خودروهای سواری، پنج درصد مربوط به وانت بارها، 24 درصد مربوط به موتورسیکلت ها، 11 درصد مربوط به کامیون ها و 13 درصد مربوط به سایر وسایل نقلیه بوده است.

    وی تاکید کرد: حادثه خیز ترین محور های استان کرمان در سه ماه ابتدای سال جاری محورهای انار–شهربابک، کرمان–سیرجان، کرمان-رفسنجان و سیرجان-شهربابک بوده است.

    صدور 370 هزار برگ جریمه

    رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان کرمان ادامه داد: در سه ماه گذشته 370 هزار برگ جریمه صادر شده و 200 هزار و892 فقره تخلف حادثه ساز بررسی و اعمال قانون شده است.

    وی بیان کرد: در مجموع تعداد اخطاریه های صادر شده در سه ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

    سرهنگ حجت آبادی افزود: در مجموع386 نفر از رانندگان در محورهای برون شهری مورد تست اعتیاد قرار گرفته اند که تست 71 نفر مثبت بوده است.

    وی به ضبط 62 گواهینامه اشاره کرد و گفت: در سه ماه امسال 513 دستگاه خودروی دارای بیش از 10 میلیون ریال جریمه و 248 دستگاه خودرو به دلیل دو تخلف همزمان توقیف شده است.

    توقیف 2895 دستگاه خودرو

    رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان کرمان افزود: در مجموع امسال دو هزار 895 دستگاه خودرو در مجموع توقیف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

    وی تاکید کرد: توقیف موتورسیکلت در سه ماه سال جاری 35 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

    سرهنگ حجت آبادی گفت: در هر ماه در هر پاسگاه چهار مورد گشت ضربتی انجام می شود تا با تخلفات برخورد شود.

    سرهنگ حجت آبادی افزود: طولانی بودن راه ها و کم بودن مجتمع های رفاهی در راه های استان کرمان موجب افزایش حوادث رانندگی می شود.

    وی گفت: استان کرمان در حال حاضر با بیش از 25 هزار کیلومتر راه، رتبه چهارم راه های کشور را به خود اختصاص داده است.

    سرهنگ حجت آبادی اظهار داشت: در سال های گذشته شاهد وضعیت خوبی در بخش دو بانده کردن راه های استان کرمان بوده ایم و در حال حاضر عمده راه های اصلی استان کرمان دو بانده شده اند.

    وی تصریح کرد: با وجود دو بانده شده راه ها تصادفات رخ به رخ کاهش داشته اما واژگونی ها افزایش داشته است که همه این موارد به عدم مدیریت رانندگان بر می گردد.

    رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: با سنگینی ترافیک در مسیرهای روستایی و افزایش تعداد خوردوها در روستاها باید به راه های روستایی توجه لازم صورت گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو